روزنامه دیلی میل نوشت یکی از قانونگذاران کره‌جنوبی خواستار ترور رهبر کره‌شمالی شده است.

نماینده مجلس کره‌جنوبی: کیم جونگ اون باید ترور شود
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی دیلی میل در گزارشی نوشت: یکی از اعضای مجمع ملی کره جنوبی (مجلس) خواستار ترور کیم جونگ اون شده و گفته این تنها راه متوقف کردن برنامه هسته ای کره شمالی است.

در گزارش دیلی میل آمده است: ها تای-کونگ، ‌یکی از اعضای مجمع ملی کره جنوبی گفت: «اگر این دیکتاتور حذف شود همه خوشحال خواهند شد.» او به شبکه رادیویی «وای تی ان» کره جنوبی گفت: «کیم جونگ اون جنایت کار است. خلاص شدن از دست یک جنایت کار اقدام مناسبی است و قوانین بین المللی را نقض نمی کند.» ها تای-کونگ همچنین گفت: کیم باید مانند صدام حسین - دیکتاتور سابق عراق که به اعدام محکوم شد - محاکمه شود.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که رهبر کره شمالی اعلام کرد ماهواره های بیشتری به فضا می فرستد، اقدامی که جامعه بین المللی را نادیده می گیرد؛ جامعه بین المللی قرار است تحریم های جدیدی به خاطر شلیک موشک های دوربرد  علیه این کشور وضع کنند. کیم این خبر را در مراسم تقدیر از دانشمندان و تکنسین ها و مقامات کشور که در پرتاب ماهواره در 7 فوریه مشارکت داشتند اعلام کرد. خبرگزاری مرکزی کره روز دوشنبه گزارش داد: کیم گفته است که «این مأموریت در زمانی پیچیده انجام شد که نیروهای دشمن بیش از گذشته برای خفه کردن کره شمالی آماده هستند.» 

کره شمالی با پرتاب ماهواره «کوانگ میونگ سانگ 4» به فضا، خشم جامعه بین المللی را برانگیخت. این پرتاب درست یک ماه بعد از آزمایش هسته‌ای چهارم این کشور اتفاق افتاد. این آزمایش که از نظر جامعه بین‌المللی پرتابی جعلی در پوشش پرتاب موشک بالستیک صورت گرفت، چندین قطعنامه سازمان ملل را نقض می کند، قطعنامه هایی که این کشور مسلح به سلاح هسته‌ای را از استفاده از فناوری بالستیک منع می کند. 

دیلی میل در پایان نوشت: بر اساس گزارش این رادیو، کیم گفت موفقیت این پرتاب ماهواره به کمک «اعتماد قطعی تیمی از حزب حاکم» صورت گرفته است و «عرق دانشمندان سوخت این ماهواره را تأمین کرده است.» او از شرکت کنندگان در مراسم خواست که از این موفقیت به عنوان سکوی پرتابی برای دستاوردهای بزرگتر  استفاده کنند و ماهواره های بیشتری به فضا بفرستند.

آمریکا به همراه متحدان آسیایی اش، کره جنوبی و ژاپن در تلاش هستند تا شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد کنند قطعنامه قوی تری علیه این کشور صادر و تحریم های سخت تری بر پیونگ یانگ وضع کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار