رئیس آبفای روستایی کهگیلویه مطرح کرد

آب‌رسانی سیار به 22 روستا در کهگیلویه

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه گفت: آب 22 روستای این شهرستان به صورت سیار تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ ولی جفتا افزود : 22 روستای این شهرستان به وسیله تانکر سیار آب‌رسانی می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه با بیان این‌که عمده این روستاها زیر 20 خانوار جمعیت دارند گفت: روستای بلوط بنگان تنها روستایی است که با 45 خانوار به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

جفتا افزود: لوله‌کشی بلوط بنگان در سال 79 انجام و آب این روستا مدتی از طریق شهر سوق تأمین شد اما از 4 سال گذشته با قطع شبکه به دلیل وضعیت تنش آبی و نوسانات آب سوق، آب‌رسانی روستا به صورت سیار صورت می‎‌گیرد.

وی با بیان این‌که آب روستای بلوط بنگان در بلند مدت از طریق سد کوثر تأمین خواهد شد گفت: این پروژه زمان‌بر است و در حال حاضر تنها کار مطالعاتی انجام شده است.

این مسئول، اعتبار پروژه آب‌رسانی به حومه غربی دهدشت را از محل منابع صندوق توسعه ملی دانست اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه را 25 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: با راه‌اندازی پروژه بیش از 30 روستای حومه غربی از نعمت آب سالم برخوردار خواهند شد.

این مسئول افزود: در حال حاضر آب‌رسانی به روستاهای فاقد آب شرب به وسیله تانکر سیار و بنا به درخواست اهالی روستا انجام می‌شود.
انتهای پیام /
برچسب ها: آبرسانی ، توسعه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.