نشست خبری رونمایی از آثار مشترک انجمن سینمای جوان و شبکه چهار سیما با حضور فرید فرخنده کیش مدیر عامل انجمن و امیر تاجیک مدیر شبکه مستند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری رونمایی از آثار مشترک انجمن سینمای جوان و شبکه چهار سیما با حضور فرید فرخنده کیش مدیر عامل انجمن و امیر تاجیک مدیر شبکه مستند برگزار شد.

پس از پخش تیزر همکاری مشترک انجمن سینمای جوان و شبکه مستند، سعید فرخنده‌کیش مدیر عامل انجمن سینمای جوان بیان کرد: در طول یک سال و اندی شبکه مستند همیشه بانی خیر برای انجمن بوده است و هر دو مجموعه با همکاری هم فعل خواستن را صرف کردند تا در اقصی نقاط کشور آثار مستند تولید و در شبکه مستند پخش شود.

وی افزود: مدیریت کلان تلویزیون، همکاری و همیاری و نگاه حمایت‌گر شبکه مستند، موجب نتایج رضایت‌بخش از این همکاری بوده است. جغرافیای متفاوت و فرهنگ‌های نقاط مختلف کشور موضوع این فیلم‌های مستند بوده است که در سال‌های آتی در صورت ادامه همکاری پایدار خواهد بود. 

فرخنده کیش اظهار داشت: انجمن سینمای جوان موضوع عمده‌اش سینمای داستانی است. در کنار آن به آموزش نیز پرداخته است و فکر کردیم در این زمینه بهتر است آموزش ساخت فیلم مستند هم به آموزش‌های دیگر انجمن اضافه شود تا از ظرفیت‌های در اختیار، استفاده مطلوب کنیم. عملکرد انجمن در قالب برنامه‌ای به نام برنامه انجمن سینمای جوان در کنار پخش صد فیلم در همکاری مشترک شبکه مستند و انجمن پخش خواهد شد. امیدوارم این اتفاق در قالب محصولات مفید ظهور و بروز کند.

پس از سخنان فرخنده‌کیش گلچینی از صد فیلم تولید شده نمایش داده شد.

امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما گفت: تفاهم‌نامه با انجمن سینمای جوان جزو اولین تفاهم‌نامه‌های شبکه مستند بود و ما برای ساخت مستند در استان‌های مختلف کشور تصمیم گرفتیم که با انجمن سینمای جوان که در بیشتر استان‌ها نمایندگی و دفتر دارد، همکاری کنیم. تلاش‌مان این است که با رایزنی‌هایی که با رسانه ملی داشتیم، این برنامه علاوه بر شبکه مستند از شبکه‌های استانی هم پخش شود.

آرش رصافی معاون تولید انجمن سینمای جوان در خصوص مدت زمان این برنامه‌ها گفت: پیش‌بینی اولیه 52 دقیقه بوده است که به دلیل اینکه همچنان روی برنامه‌ها کار می‌شود، امکان تغییر در مدت برنامه‌ها وجود دارد و این اتفاقی مبارک برای انجمن سینمای جوان است. در استان‌های مختلف مستندها ساخته می‌شود و به تهران ارسال خواهد شد. تنوع نگاه و سلیقه سینماگران باعث تنوع آثار می‌شود؛ ضمن اینکه باید بگویم انجمن کار سفارشی انجام نمی‌دهد و به روال قبل آثار خود را تولید می‌کند و مدیر شبکه مستند با حمایت قابل تقدیر خود دست فیلمسازان را در سراسر کشور باز گذاشته است.

وی در خصوص پخش مستندهای سال‌های قبل که هنوز اکران نشده‌اند گفت: خوشبختانه با این همکاری و تعامل، امکان پخش مستندهای سال‌های گذشته خواهد بود و در آینده اگر امکان ادامه تولید مستند باشد با وجود دغدغه‌ها و خواسته‌های مشترک انجمن و شبکه مستند ادامه تولید را خواهیم داشت.

مدیر عامل انجمن سینمای جوان با اشاره به آثار مستندی که تا کنون امکان اکران نداشته‌اند گفت: با همکاری و تعامل مدیر شبکه مستند این آثار پخش خواهند شد.

مدیر شبکه مستند گفت: فیلم‌هایی که در مرکز گسترش سینمای هنر و تجربه ساخته شده است، تحت برنامه‌ای به نام «سینما حقیقت» در شبکه مستند پخش می‌شود. ضمن اینکه یکسری مستند تولید شده در سال‌های 91 تا 93 هم در این شبکه در حال پخش است.

تاجیک اظهار داشت: در شبکه مستند تکرار کمتری نسبت به سال‌های گذشته داریم و مخاطب شبکه کمتر فیلم تکراری می‌بیند.

رصافی معاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوان گفت: حمایت از فیلم‌سازان شهرستانی اولویت اصلی انجمن است و روند حمایت تسریع پیدا کرده است. ضمن اینکه بحث حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز برای انجمن مطرح است.

وی ادامه داد: مهمترین محل عرضه فیلم‌های کوتاه داستانی رسانه ملی است. چون فیلم کوتاه سینمای مستقل است که برای اکران محلی ندارد و بهتر است در تلویزیون پخش شود. اتفاق مبارکی که در این خصوص افتاده است، حمایت شبکه مستند از فیلم‌های کوتاه است. در دنیا شبکه‌های تلویزیون به طور معمول این کار را انجام می‌دهند. در واقع مهمترین خریدار و مصرف‌کننده فیلم کوتاه، تلویزیون است. امیدواریم با نگاهی که دکتر سرافراز به حوزه سینما دارد اتفاقات خوبی در بخش‌های مختلف سینما به خصوص فیلم کوتاه بیفتد.

در ادامه تاجیک مدیر شبکه مستند با اشاره به اهمیت عنصر خلاقیت گفت: وقتی عنصر خلاقیت در فیلم‌ها باشد، نیازی به صرف هزینه و زمان زیاد نیست. در شبکه مستند عنصر خلاقیت بسیار مهم است و در این صد فیلم معرفی فرهنگ و هنر و پتانسیل اقوام مختلف لحاظ شده است. زمان صد فیلم ساخته شده از 5 تا 30 دقیقه است.

فرخنده کیش در پایان با اشاره به همکاری و هم‌افزایی با شبکه مستند گفت: نگاه قومی در صد فیلم ساخته شده جاری است و ما پکیج کامل معرفی استان‌ها را داریم. انجمن 59 دفتر در 31 استان دارد که هشت نمایندگی نیز به آن اضافه کرده‌ایم و تمایل داریم تعداد دفاتر و یا نمایندگی را بیشتر کنیم. وی از تعاملات مدیر شبکه مستند سپاسگزاری کرد.

در پایان مراسم یک فیلم 5 دقیقه‌ای از مصطفی امامی با موضوع تماشاگران فوتبال به نمایش در آمد.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار