بدهی میلیاردی آموزش و پرورش به مدارس آموزش از راه دور

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: آموزش و پرورش 17 میلیارد تومان به مدارس آموزش از راه دور بدهی داشته که تاکنون بخشی از این بدهی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در مراسمی که امروز به مناسبت برگزاری اولین جشنواره قلم ویژه مدارس آموزش از راه دور برگزار شد،‌ گفت‌: فلسفه مدارس آموزش از راه دور خدمت رسانی به دانش آموزانی است که در نقاط محروم و کم درآمد جامعه و در کل لازم التعلیم هستند‌، آموزش و پرورش متعهد شد‌، به ازای هر دانش آموزی که از طریق خود موسسات شناسایی می‌شود و امکان تحصیل در مدارس روزانه و یا توان مالی لازم را برای تحصیل در مدارس غیردولتی و شبانه را ندارد مبلغی را به این مدارس پرداخت کند.

وی افزود‌: اما متاسفانه 17 میلیارد تومان به موسساتی که این اقدام را داشتند پرداخت نشد که به عنوان بدهی آموزش و پرورش به مدارس آموزش از راه دور به حساب می آید.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی اظهار داشت‌: با وجود این بدهی در اصل مدارس آموزش از راه دور که دانش آموزان را به صورت غیردولتی پوشش تحصیلی می‌دادند کاملا دولتی دوره‌های خود را برگزار کردند و نارضایتی به وجود آمد و تنها برخی از این مدارس حاضر شدند با وجود این بدهی همچنان تعدادی زیادی از دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهند.

وی در خصوص تعداد مدارس آموزش از راه دور کشور در سالهای مختلف ادامه داد‌: 316 مدرسه در سال 83‌، 580 مدرسه در سال 84‌، 645 مدرسه در سال85 و تعداد 1525 مدرسه آموزش از راه دور در سال 86 در کشور وجود داشت که این رشد دفعی مدارس آسیب جدی را وارد کرد باعث شد تعدادی از این مدارس بدون ابزارهای نظارتی خطا کنند که خوشبختانه این اتفاق در سالهای 91 به بعد با تبدیل شدن آموزش از راه دور به یک مدیریت ساماندهی شد و این خطاها با انحلال برخی واحدهای بی کیفیت ریشه کن شد.

گرد عنوان کرد‌: خوشبختانه تاکنون با کمک تعدادی از استان‌ها یک و نیم میلیارد تومان از این بدهی‌ها به موسسات پرداخت شده و از آنها درخواست کردیم که در زمینه ارائه آموزش ما را همراهی کنند تا بعد از تامین بوجه لازم مابقی بدهی‌ها هم تسویه شود.

وی در پایان اظهار داشت‌: برخی از موسساتی که احساس کردیم بی دلیل وارد این سیستم شده اند و هیچ فعالیت بهینه‌ای را ندارند حذف کردیم و همچنان در تلاش هستیم که کیفیت بقیه سیستم‌های فعال را افزایش دهیم چرا که معتقدیم هر چه به بحث انعطاف و شیوه‌های جدید آموزشی توجه کنیم موفق تر خواهیم بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار