قم؛

توجه ویژه بودجه سال 95 به بهداشت و درمان کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال آینده و در برنامه ششم توسعه، بخش سلامت مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ علی لاریجانی عصر دوشنبه در مراسم افتتاح بخش فوق تخصصی زنان بیمارستان شهید بهشتی ضمن تشکر از کسانی که تلاش کردند وضع بهداشت و درمان در قم سامان یابد اظهار داشت: در سطح کلان وضعیت بهداشت و درمان کشور مطلوب نبود و در چهار سال گذشته وضعیت آشفته‌ای در زمینه دارو و درمان وجود داشت و تلاش‌های بسیاری برای سامان دادن این وضعیت صورت گرفت. توجه ویژه بودجه سال 95 به بهداشت و درمان کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید منابع زیادی برای ساماندهی حوزه بهداشت و درمان، خارج از عرف بودجه‌های وزارتخانه‌ای برای این بخش در نظر گرفته می‌شد که درصدی از یارانه‌ها و بخشی از مالیات بر ارزش افزوده که مجموع آن‌ها بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان شد به این بخش اختصاص یافت. 

وی افزود: البته بخش‌های دیگر کشور هم ناراضی بودند که چرا توجهی که به حوزه درمان و بهداشت شده به سایر بخش‌ها نشده است. 

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر بهداشت و درمان در این دوره شرایط جدیدی برای پزشکان و پرستاران به وجود آورد که به دنبال آن حقوق این قشر تغییراتی پیدا کرد و به نظر من عملکرد دکتر هاشمی خوب بود و وزیر بهداشت نمره خوبی دارد و کار بخش سلامت را در دولت و مجلس به‌خوبی پیگیری کرد.

وی یادآور شد: کاهش  درآمدی در کشور، بخش‌های مختلف از جمله پرستاران و برخی از اصناف دیگر را با مشکلاتی مواجه کرد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در سال‌های اخیر افزود: امروز با سرانجام رسیدن موضوع هسته‌ای امید است در آینده شرایط اقتصادی کشور بهبود یابد و درآمدها سامان یافته‌تر شود. 

وی ادامه داد: اینکه طلب‌های پرستاران وصول نمی‌شود اشکال مهمی است که این مشکل از زمان وزرای بهداشت و درمان قبل هم مطرح بود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از بحث‌های زیاد سیاست کلی بخش بهداشت و درمان در مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته شد که مدیریت این بخش به وزارت بهداشت داده شد که دولت باید این سیاست را اجرایی و سازوکار آن را فراهم کند. 

وی ابراز کرد: حوزه بهداشت و درمان استان قم در مجموع از متوسط شرایط کشور عقب‌تر بود و این امر ناشی از بی‌توجهی‌هایی بود که به قم شد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال‌های اخیر برای حل مشکلات بیمارستان شهید بهشتی و بیمارستان‌هایی که مشکل داشتند جلسات خوبی با خیرین و مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد و تلاش شد تا از امکانات محدود کشور برای افزایش سهم قم کمک گرفته شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: من در مجلس اطلاعی از حضور پرستاران نیافتم و ما مشکلی برای ملاقات نداریم و تلاش می‌کنیم که مشکلات پرستاران حل شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار