قم؛

پرستاران آموزه های پزشکی را به جامعه منتقل کنند

مرجع تقلید شیعیان گفت: پرستاران آموزش‌های پزشکی را به‌ویژه در بخش پیشگیری از بیماری‌ها به جامعه منتقل و آموزش دهند و از این حیث نقش معلم گونه در جامعه ایفا می‌کنند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله عبدالله جوادی آملی با اشاره به‌ضرورت توجه به‌سلامت روح و روان در کنار توجه به‌سلامت جسم بیان کرد: انسان یک موجود ابدی است و مرگ تنها پلی برای رسیدن به ابدیت به‌حساب می‌آید.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: باید به این نکته  توجه شود که بدن تنها مرکب و ابزار است و جان ما، راکب این مرکب است و با دور کردن شرک از جان سلامت روح تضمین می‌شود.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: آن چیزی که بعد از مرگ برای انسان باقی می‌ماند همین جان اوست، لذا باید برای سلامت آن رابطه خود با خداوند را تقویت کنیم و شرک خفیه را از جان خود دور کنیم.

وی اظهار کرد: حقیقت توحید نفی شرک را به همراه دارد چراکه منشأ همه اختلافات همین شرک است و با دور کردن شرک و پیوند با توحید جامعه به آرامش خواهد رسید.

آیت‌الله جوادی آملی پرستاری را شغلی مشکل دانست و گفت: این شغل با آنکه دشواری‌های زیادی دارد ولی ثواب فراوانی هم دارد چراکه آن‌ها تأمین سلامت مردم را که از بهترین نعمت‌هاست را تأمین و مراقبت می‌کنند.

در پایان خاطرنشان کرد: پرستاران آموزش‌های پزشکی را به‌ویژه در بخش پیشگیری از بیماری‌ها به جامعه منتقل و آموزش دهند و از این حیث نقش معلم گونه در جامعه ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار