مقامات بحرینی از دستگیری چهار آمریکایی در پنجمین سالگرد اعتراضات مردمی در این کشور خبر دادند.

دستگیری چهار آمریکایی در بحرین
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مقامات بحرینی روز دوشنبه از دستگیری چهار آمریکایی از جمله خبرنگاران در پنجمین سالگرد اعتراضات مردمی در این کشور خبر دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: « ما در جریان اطلاعاتی هستیم که از دستگیری شهروندان آمریکایی حکایت دارد. ما به علت ملاحظات خصوصی از اظهار نظر در این زمینه خودداری می کنیم.»

پلیس در بیانیه ای از دستگیری چهار نفر خبر داد بدون آنکه به هویت و ملیت این افراد اشاره کند.
به علاوه درباره رسانه هایی که این خبرنگاران برای آنها کار می کردند اطلاعاتی منتشر نشده است. آنها در منطقه شیعه نشین ستره در حومه منامه دستگیر شدند. 

بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه در خبرگزاری رسمی بحرین منتشر شد در ستره روز یکشنبه درگیری هایی بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی روی داد.

پلیس منامه اعلام کرد یکی از چهار خارجی « زمانی دستگیر شد که در ستره با یک گروه از خرابکاران در نا آرامی و حملات به نیروهای امنیتی شرکت کرده بود. سه نفر دیگر در یک ایست بازرسی پلیس در این منطقه دستگیر شدند.»

پلیس منامه افزود برخی از این افراد که 11 و 12 فوریه به عنوان گردشگر وارد بحرین شدند به صورت غیر قانونی در حال انجام کار خبرنگاری بودند.

این منبع اعلام کرد این پرونده به دادستانی فرستاده شده است.

بحرین که میزبان ناوگان پنجم آمریکا است از پنج سال قبل نا آرامی های پراکنده را در مناطق شیعه نشین اطراف منامه شاهد است و برگزاری تظاهرات در این کشور اغلب به صورت سامان مند سرکوب می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار