مقامات ارشد چهار کشور جمهوری چک، اسلوونی، لهستان و مجارستان و نمایندگانی از کشورهای مقدونیه و بلغارستان در پراگ گردهم آمدند تا درباره راه‌های کنترل موج مهاجرت بحث و تبادل نظر کنند.

برگزاری نشست پراگ با هدف بررسی راه‌های مقابله با بحران مهاجرت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، گردهمایی ویسه گراد چهار با شرکت نخست وزیران چهار کشور جمهوری چک، اسلوونی، لهستان و مجارستان و نمایندگانی از کشورهای مقدونیه و بلغارستان در پراگ برگزار و مقرر شد رویکردی مشترک در قبال بحران مهاجرت اتخاذ گردد. در این نشست همچنین احتمال مستحکم سازی مرز کشورهای یونان، مقدونیه و مجارستان با هدف جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به این کشورها و راه یابی آنان به اروپا بررسی شود. 

نخست وزیر جمهوری چک در پایان این نشست از توافق کشورهای شرکت کننده برای حمایت از راه حل اتحادیه اروپا در قبال بحران مهاجران خبر داد و افزود: « بحران مهاجران ، بحران اروپاست و تنها در صورتی می توان آن را حل و فصل کرد که رویکردی مشترک برای روبرو شدن با آن اتخاذ شود.» 

وی همچنین با تاکید بر اینکه راه حل موفقیت آمیز برای بحران مهاجران نیازمند رویکردی واقع بینانه است گفت: « شرکت کنندگان در نشست پراگ توافق کردند از همکاری اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر حل و فصل بحران مهاجران حمایت کنند. همچنین توافق شد از تلاش های یونان برای اعمال مفاد پیمان شنگن در قبال مهاجران غیرقانونی حمایت شود. ما از تشکیل گارد مشترک مرزی اروپایی نیز حمایت می کنیم.»   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار