هیلاری کلینتون و برنی ساندرز، دو نامزد پیشتاز دموکرات‌ها، پس از انتخابات نیو همپشایر در یک مناظره تلویزیونی از یکدیگر به شدت انتقاد کردند.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «پی‌بی‌اس،» نامزدهای پیشتاز دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون و سناتور برنی ساندرز، پس از انتخابات مقدماتی نیو همپشایر، در مناظره تلویزیونی شبکه «پی‌بی‌اس» شرکت کردند. در این مناظره، کلینتون رقیب خود را به دلیل انتقادات بی‌شمارش از اقدامات اوباما و همچنین برنامه‌های اقتصادیش تهدید کرد. این در حالی بود که سناتور برنی ساندز از برنامه اقتصادی خود دفاع کرد و بار دیگر آن را اعلام کرد. برنامه ساندرز، افزایش مالیات‌ها در وال استریت است تا به این ترتیب بتواند برنامه‌های اجتماعی را بیشتر حمایت کند.

کلینتون در این مناظره با خطاب قرار دادن ساندرز گفت: شما رئیس‌جمهور را «ضعیف و ناامید» خوانده اید. به این ترتیب می‌خواهید از اوباما فاصله بگیرد. وی در ادامه افزود: انتقادهایی که ساندرز از اوباما داشت ما انتظار شنیدنش را از جمهوریخواهان داشتیم. اینها چیزی نیست که از یک جانشین دموکرات اوباما انتظار می‌رود.

برنی ساندرز در مقابل این انتقادات این گونه توضیح داد: ما در جامعه دموکراتیک زندگی می‌کنیم. سناتور آمریکا حق دارد مخالف رئیس‌جمهور باشد، به‌ ویژه رئیس‌جمهوری که کارهایی چنین غیرمعمول انجام داده است. وی در ادامه تأکید کرد: زمانیکه نابرابری شدیدی در سطح درآمد و تقسیم ثروت در جامعه وجود دارد، زمانیکه بالاترین آمار فقر کودکان، در مقایسه با تمامی کشورهای بزرگ جهان، به کشور شما تعلق دارد، سیاستمداران جامعه دموکراتیک مسئولیت اخلاقی پیدا می‌کنند تا تلاش کنند مردم زندگی خوبی داشته باشند.

در اواخر ماه جاری میلادی، جمهویخواهان در کارولینای جنوبی به پای صندوق‌های رای خواهند رفت و دموکرات‌ها نیز در «نوادا» روز مشابهی خواهند داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار