رئیس اجرایی بانک اچ اس بی سی در مورد پیامدهای منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ 'استورات گالیور' رئیس اجرایی بانک اچ.اس.بی.سی در گفتگو با اسکای نیوز اظهار داشت: اگرچه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیری بر روی مقر بانک نخواهد داشت اما این مساله در شاخه سرمایه گذاری این بانک تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شمار زیادی از کارکنان شاغل در انگلیس مجبور به ترک این کشور خواهند شد.

گالیور با بیان اینکه «بانک اچ.اس.بی.سی در بخش بانکداری بین المللی اش (بازوی سرمایه گذاری بانک اچ.اس.بی.سی) پنج هزار نیروی کار در لندن دارد» افزود: دست کم 20 درصد از آنها به پاریس منتقل خواهند شد.

وی البته یادآور شد که تصمیم درباره انتقال نیروی کار به خارج از انگلیس به ابعاد سیاسی و اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و قوانینی که به موجب آن مترتب خواهد شد بستگی دارد.

اظهارات گالیور در حالی است که هیات مدیره 'اچ.اس.بی.سی' در بیانیه ای که شامگاه گذشته منتشر کرد، اعلام کرد که مقر این بانک همچنان در انگلیس باقی خواهد ماند.

پیش از این گفته شده بود که تصمیم بانک 'اچ اس بی سی' برای منتقل کردن مقرش به خارج از انگلستان و انتقال احتمالی آن به هنگ کنگ، به دلیل نگرانی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و مسایل مالیاتی در این کشور بوده است.

به گزارش منابع انگلیسی بانک اچ.اس.بی.سی در سال گذشته یک میلیارد پوند بابت مالیات به دولت انگلیس پرداخته است.

با این حال کارشناسان انگلیسی این تصمیم هیات مدیره بانک اچ.اس.بی.سی را «تاسف بار و فرصت از دست رفته» خوانده و مدعی هستند که دولت انگلیس قوانین سخت تری را علیه بانک ها وضع خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار