مدیر عامل بخش نفت و گاز شرکت جنرال الکتریک به تهران سفر کرد.

سفر یکی از مدیران جنرال الکتریک به ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مطلبی از سفر مدیر عامل بخش نفت و گاز شرکت جنرال الکتریک به تهران خبر داد. 

این روزنامه در اینباره نوشت: این نخستین بار از پیش از تحمیل تحریم‌های غرب ضد ایران است که مدیر یکی از شرکت‌های انرژی آمریکا برای بررسی فرصت‌های کسب و کار در ایران به تهران سفر می‌کند.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد لورنزو سیمونلی، مدیر اجرایی بخش نفت و گاز جنرال الکتریک، طی روزهای اخیر به ایران سفر کرد زیرا این شرکت در حال حاضر که تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران لغو شده است، نگاه دیگری به ایران دارد. 

این سخنگو همچنین گفت:  « در چارچوب کاهش تحریم‌ها، ما بررسی فرصت‌های احتمالی کسب و کار را در ایران آغاز کرده‌ایم و در عین حال به شدت به قوانین اعمال شده بدست دولت آمریکا پایبند هستیم.» او همچنین گفت: «سفر سیمونلی بخشی از تلاش‌ها در این ارتباط بوده است.» 

تجار آمریکایی از ماه گذشته که قدرت‌های جهانی به محدودیت‌های بین المللی بر تجارت بر بخش نفت ایران و دیگر صنایع این کشور پایان داده‌اند، محتاطانه عمل می‌کنند. 

بخش نفت و گاز جنرال الکتریک - که در لندن مستقر است- شرکت تابعه شرکت مادر جنرال الکتریک محسوب می‌شود. 

شرکت جنرال الکتریک و دیگر شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه انرژی در تلاش برای حضور در بخش نفت و گاز ایران هستند، زیرا ایران می‌کوشد تولید خود را پس از بیش از سه سال کاهش به سبب تحریم‌ها، افزایش دهد. ایران در ماه ژانویه تقریبا سه میلیون بشکه نفت تولید کرد. 

به گفته یک شخص مطلع، سفر سیمونلی به ایران شامل دیدار با یک مقام بلندپایه ایران می‌شد. 

این منبع گفت: این شرکت خواهان فروش قطعات یدکی، کمپرسور و توربین از واحد خود به نام نووو پیگنون Nuovo Pignone مستقر در فلورانس ایتالیاست. 

وال استریت  ژورنال در ادامه نوشت: شرکت جنرال الکتریک با ایران غریبه نیست. این شرکت تأییدیه دولت آمریکا را در زمینه استثنائات بشردوستانه برای فروش تجهیزات پزشکی در ایران طی دوره اعمال تحریم‌ها به دست آورد. سخنگوی جنرال الکتریک اعلام کرد این شرکت همچنین اجازه یافت قطعات یدکی را برای بازسازی موتورهای جت مورد استفاده شرکت‌های هواپیمایی داخلی در ایران به دست آورد، اما در ‌‌نهایت این اتفاق نیفتاد. 

این شرکت آشکارا تمایل خود را برای حضور در ایران اعلام نکرده است، اما نیازهای ایران به تجهیزات بخش صنعتی مستلزم دسترسی به استانداردهای درجه اول جهانی در بخش انرژی، هواپیمایی و بهداشتی است. 

صنعت نفت ایران از زمان تشدید تحریم‌ها در سال ۲۰۱۲ -که در تلاش برای محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران اعمال شدند- از سال‌های بی‌توجهی رنج می‌برد. 

جف ایملت، یکی از مدیران اجرایی جنرال الکتریک اعلام کرد این شرکت با وجود کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی به فعالیت در این بخش متعهد است. در ماه‌های اخیر، او دیگر مدیران اجرایی جنرال الکتریک سرمایه گذاران را به زیر نظر گرفتن دقیق بهای نفت به منظور مشخص کردن سود جنرال الکتریک در درازمدت ترغیب کرده‌اند. 

این در حالی است که دیگر شرکت‌های آمریکایی نیز به فعالیت در ایران ابراز علاقه کرده‌اند اما مشخص نیست که آیا هیئت‌هایی را به ایران اعزام کرده‌اند یا خیر.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار