با حضور جانشین فرمانده بسیج مستضعفان بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج با معرفی نفرات ممتاز، درمشهد پایان یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر دارالقرآن بسیج کشور در حاشیه آیین اختتامیه این مسابقات گفت: این مسابقات به مدت چهار روز و با حضور 550 نفر از نخبگان قرآنی در مشهد برگزار شد.

رحیم قربانی افزود:شرکت کنندگان این مسابقات در بخش های مختلف شفاهی، کتبی و پژوهشی و در 11 رشته قرائت، ترتیل، حفظ، مقاله، تفسیر و اذان به رقابت پرداختند .
وی تصریح کرد: در این دوره وکلای تلاوت و استادان راهنما حضور داشتند که شرکت کنندگان می توانستند هر گونه اعتراض خود را از طریق آنان به برگزارکنندگان مسابقات اعلام کنند.
قربانی افزود: با دریافت اعتراض های متعدد در بخش تفسیر مبنی بر اشکالات مختلف سئوالات بخش تفسیر، تصمیم بر این شد که مسابقه تفسیر باطل اعلام شود و این مسابقه در وقت مقتضی دوباره و با حضور همه افراد شرکت کننده از دوره مقدماتی تا کشوری برگزار شود.
او تصریح کرد: از ابتدای مسابقات 25 هزار نفر در 50 هزار پایگاه موجود در 300 هزار حلقه صالحین در این مسابقات شرکت کردند.
در این مسابقات و در رشته حفظ کل قرآن کریم بالای 16 سال محمد رسول تکویر از استان تهران، محمدرضا احمدی از قم و مجتبی فیضی از فارس و در همین رشته در مقطع سنی زیر 16 سال بنیامین رسولی از گلستان، سینا طباخی از آذربایجان شرقی و احمدرضا آجرلو از استان مرکزی به ترتیب مقام های نخست تا سوم را کسب کردند.
در رشته حفظ 20 جزء مرتضی سعیدی از استان مرکزی، سیدمهدی بنی هاشمی از اصفهان و مهدی اباذری از آذربایجان شرقی به ترتیب به مقام اول تا سوم نائل شدند و در رشته حفظ 10 جزء نیز فاروق حنبطی از سیستان و بلوچستان اول، حسن جعفرپور از گیلان دوم و مجیدمحمدی سوم شد.
امیرحسین اشرفی از آذربایجان غربی، محمدحسن انصاف دوست از گیلان و احسان اسماعیلی از خراسان شمالی در رشته حفظ پنج جزء به مقام های برتر دست یافتند.
در رشته قرائت بالای 16 سال وحید الدین وحیدنیا از سمنان، محسن قاسمی از تهران و مصطفی یادگاری از تهران مقام های نخست تا سوم را از آن خود کردند و در همین رشته در رده زیر 16 سال مهدی عبرتی از گیلان، علیرضا باقری از اردبیل و سعید باقری از آذربایجان شرقی اول تا سوم شدند.
در رشته ترتیل نیز محمدحسن توفیق زاده از فارس، محمدمهدی انگانیان از بوشهر و بهنام رحمانی از اردبیل حائز رتبه های برتر شدند.
همچنین در رشته اذان رضا میرزا ادیان از اصفهان، محمد کاشفی از گیلان و محمد مکاری از خراسان رضوی اول تا سوم شدند.
در رشته مقاله نیز مقالات محمد امین تقوی از تهران، قاسم رحمتی از گلستان، سجاد صف شکن از فارس و محمد داوودیان از همدان به عنوان مقاله های ممتاز معرفی شد.
در این مراسم از خانواده های قرآنی شهدای حادثه منا و شهدای مدافعین حرم نیز تقدیر شد.
همچنین از حجت الاسلام سیدمحمد حسین طباطبایی به عنوان نابغه قرآنی در دهه هفتاد و حنانه خلفی به عنوان نابغه قرآنی دهه نود با اهدای لوح، تقدیر شد.

//انتهای پیام

برچسب ها: مسابقات ، قرآن ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
سلام پس مسابقات تفسیر چی شد...