کلاهبرداری با اهدا دکتری افتخاری

فردی شیاد که با تبلیغات گسترده اینترنتی از مدیران صنوف و صنایع جهت اخذ دکتری افتخاری و شرکت در کارگاه های آموزشی کلاهبرداری می کرد،توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای مجازی، به تبلیغات گسترده سایت اینترنتی که تحت عنوان یک موسسه علمی آموزشی از مدیران برجسته صنوف و صنایع تحت عنوان پیشکسوتان عرصه کارآفرینی و چهره های ماندگار و برگزاری همایشی با اخذ مبالغ قابل توجه عضو گیری می کرد مظنون شدند.  
 
سرهنگ جواد جهاشیری افزود: در بررسی تبلیغات این سایت برای عضویت مشخص شد که مدیر این سایت برای احراز صلاحیت از سوی نهادهای دولتی و اهداء دکترای افتخاری به شرکت کنندگان مبالغ قابل توجهی دریافت می کند. 
 
وی تصریح کرد: در بررسی های کارشناسان پلیس فتا مشخص شد گرداننده این سایت با بدون مجوز و با سوء استفاده از نام نهادهای دولتی ضمن دستیابی به اطلاعات محرمانه مدیران اقدام به کلاهبرداری قابل توجهی از کابران اینترنتی می کند که با بررسی های فنی محل اختفایش در شهر مشهد شناسایی و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند. 
 
جهانشیری اظهار داشت: متهم جوان به نام رضا در بازجویی های علمی کارشناسان پلیس فتا به جعل عنوان و کلاهبرداری اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.  
 
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شهروندان خواست قبل از هرگونه ثبت نام در کارگاه ها و همایش ها و یا خرید و خدمات معرفی شده از سوی سایت های تبلیغاتی در فضای سایبر، از صحت و سقم موضوع مطلع شده و حتی المقدور سعی کنید وجه را به حساب شخص واریز نکنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار