نخستین دوره از المپیاد بازی‌های فکری به همت شهرداری شیراز در فاز شهری با هدف تقویت مهارت تصمیم گیری و خلاقیت افراد، برگزار می‌شود.

المپیاد بازی‌های فکری جوانان در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ابراهیم گشتاسبی راد معاون فرهنگی و اجتماعی و وزشی شهرداری شیراز گفت: این المپیاد در چهار مرحله طراحی شده است که به ترتیب در سطوح محلی، شهری، ملی و آسیایی اجرا می‌شود.

وی افزود: مرحله محلی این جشنواره ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور و با شرکت ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر همزمان در ۱۳ بوستان و ۱۰ فرهنگ سرا برگزار شد.

گشتاسبی ادامه داد: در مرحله شهری هم که از ۲۶ تا ۳۰ آبان برگزار خواهد شد، افراد بالای ۱۴ سال می‌توانند با هم رقابت کنند.

وی بیان کرد: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری شیراز و یا سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برای رقابت در این جشنواره ثبت نام کنند.

گشتاسبی راد اظهار داشت: مرحله اول و دوم این المپیاد (سطح محلی و شهری) با هدف آشنایی جوانان و خانواده‌ها با بازی‌های فکری، آموزش شیوه اجرای بازی و همچنین اجرای مسابقه، به صورت جشنواره، طراحی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: مرحله ملی این دوره از مسابقات هم دی امسال برگزار خواهد شد که برگزیدگان آن به مرحله آسیایی راه می‌یابند.

گشتاسبی افزایش دانش و مهارت تحلیل و تصمیم گیری، خلاقیت و تفکر در جوانان و نوجوانان، ایجاد هیجان سالم و شور و نشاط اجتماعی در جامعه را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

بازی‌های فکری از بروز ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری و به سالم سازی اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه کمک می‌کند و جایگزینی مناسب برای بازی‌های بی هدف و مخرب است.
انتهای پیام/ر

المپیاد بازی‌های فکری در شیراز برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.