عضو شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری 41 کیلومتر از برنامه ساخت مترو عقب است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران طی سال‌های 93 و 94، 41 کیلومتر از برنامه ساخت مترو عقب است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان این که در حوزه حمل و نقل بر اساس برنامه سالانه 30 کیلومتر مترو باید در شهر تهران به بهره برداری می‌رسید، اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس برنامه سال 93-94، 41 کیلومتر از ساخت مترو عقب مانده‌ایم.

وی با بیان این که تا پایان سال 2 کیلومتر خط متروی فرودگاه مهرآباد به بهره برداری می‌رسد، افزود: با ساخت این خط همچنان از برنامه عقب هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوزه ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: تا پایان سال 94  اتوبوس‌های معمولی باید هزار دستگاه و همچنین 365 اتوبوس برقی در شهر تهران وجود داشته باشد، اما در این خصوص شهرداری از برنامه عقب است.

سرخو با بیان این که برای احداث خطوط 8 و 9 حتما باید از مشارکت شرکت‌‌های خارجی استفاده کنیم، یادآور شد: دولت باید به تعهدات فروش نفت عمل کند تا از این طریق بتواند بخشی از مطالبات را که به شهرداری دارد پرداخت و همچنین کسری بودجه و عقب ماندگی برنامه چند ساله شهرداری را جبران کنند.

وی اضافه کرد: اگر دولت مطالبات خود را به شهرداری تامین نکند مجموعه مدیریت شهری تا پایان برنامه سال دوم با عقب ماندگی حداقل 40 الی 50 کیلومتری بودجه مواجه خواهد بود و نمی‌تواند عقب ماندگی‌‌های خود را جبران کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید در ردیف‌های منابع ردیفی به عنوان ( تسهیلات و کسری بودجه) در نظر گرفته شود.

سرخو با بیان این که مذاکراتی برای پرداخت 14 هزار میلیاردی مطالبات شهرداری از دولت صورت گرفته است، یادآور شد: امیدواریم این مطالبات در بخش‌ خطوط مترو هزینه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار