سفر به ایران را با ادای احترام به مقام شهید تهرانی نژاد پدر موشکی ایران آغاز کردم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فضانورد مشهور روس در اصفهان گفت : ایران نیروی انسانی و زمینه صنعتی مناسب را برای گسترش فناوری فضايي دارد .

الکساندر لازوتکین که به همراه همسرش میهمان دانشجویان دانشگاه اصفهان بود، تصریح کرد : تولید تجهیزات فضايي کار سختی است و ایرانی ها توانسته اند در این زمینه خوب عمل کنند .

وی با اشاره به اینکه سفر خود را از ادای احترام به مقام شهید تهرانی نژاد پدر موشکی ایران آغاز کرده گفت : افرادی نیز در روسیه در راه اعتلای علم و دانش موشکی و فضايي جان خود را از دست داده اند و مورد احترام همگان هستند.

سرنشین سابق ایستگاه فضایی سالیوز افزود : با تشویق مادرش وارد این رشته علمی شده و می دانسته است که باید باهوش و ورزشکار باشد تا بتواند فضانورد شود .

لازوتکین که تجربه ماموریت شش ماهه سایوز تی ام 25 را در فوریه 1997 در پرونده دارد گفت : بی وزنی و نحوه غذا و آب خوردن در فضا تجربه منحصر به فرد ی است که قابل تعمیم در روی زمین نیست .

وی افزود : در مدت شش ماه هر روز یک بار به دور زمین چرخیده ام و زمین از فضا سیاره ای زیبا و شگفت انگیز است .

این فضانورد روس از مشکلات فنی قطع برق و قطع دستگاه اکسیپن ساز و اتش سوزی در ایستگاه فضايي گفت و افزود :حل این مشکلات نیاز به هوش و تجربه و ویژگی های روحی خاص دارد .

سرنشین سابق ایستگاه فضایی سایوز و میر با بیان اینکه ساخت و توسعه صنایع فضایی 50 سال زمان برده است گفت: اکنون فناوری فضایی در کشورهای هند، چین، آمریکا و روسیه در حال توسعه است.

این فضانورد روسی، در برهه ای از فعالیت های حرفه ای خود مسوول دستگاه تمرینی مدارگرد ماه بوده و تعدادی از ‏کتب ‏مهندسی فضایی به تألیف و نگارش او بوده و ایشان تاکنون موفق به دریافت دو مدال قهرمان اتحاد جماهیر ‏شوروی شده است.‏ 




انتهای پیام/

برچسب ها: فضا نورد ، روسی ، سفر ، به اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.