دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی گفت: دستاوردهای فناورانه حوزه دریا به شرطی مورد حمایت قرار می‌گیرند که برای آنها برنامه‌ریزی کرده باشیم.

محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: دستاورد‌های فناورانه حوزه دریا به شرطی مورد حمایت این ستاد قرار می‌گیرد که از پیش برای آنها برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده باشیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌ها جلسات مختلف و همکاری‌هایی را آغاز کرده‌ایم و مهم‌ترین آن تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم است.

سیف عنوان کرد: در این تفاهم نامه ما می‌توانیم از پژوهش‌سراهای فعال در حوزه دریا حمایت کنیم همچنین گرنت‌های پژوهشی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ایجاد شده که طی آن اساتیدی که بخواهند در حوزه‌های فناوری دریایی فعالیت کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی تصریح کرد: وجود یک کارفرما که فناوری تولید شده مورد نیازش باشد، نکته مهمی در این گونه فعالیت‌ها است که تمامی این حمایت‌ها منجر به رفع نیاز یا تولید فناوری حوزه دریا برای کشور می شود.

سیف با اشاره به توسعه سواحل مکران دریایی خاطرنشان کرد: درحال برنامه‌ریزی مطالعاتی هستیم تا فرصت‌های توسعه فناوری و استفاده از فناوری‌های نو در سواحل مکران مورد مطالعه قرار دهیم و در مسیر توسعه سواحل مکران قدم بگذاریم، در نظر داریم تا این فرصت‌ها را دسته‌بندی کنیم و در سال‌های آینده بتوانیم حوزه دریا را در سواحل مکران بیشتر توسعه دهیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار