دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی از نگاه ویژه این ستاد به طرح‌های کلان ملی حوزه دریا در سال آینده خبر داد.

سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با توجه به نقش توسعه علم و فناوری در تحقق اهداف اقتصادی،‌ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بر لزوم افزایش فعالیت‌های علمی و فناورانه‌ی کشور و به دنبال آن افزایش تخصیص مالی در حوزه دریا تاکید دارد و از سویی دیگر با تمرکز بر طرح‌های کلان ملی حوزه دریا در سال 95 راهی نو باز می‌کند. 

وی ادامه داد: حوزه دریا حوزه بسیار گسترده‌ای است و با توجه به هزینه‌های بالایی که دارد ستاد مکاتباتی در خصوص شناسایی طرح‌های کلان دریایی تشکیل داده است. 

سیف تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در طرح‌های کلان ملی اقیانوس پیمایی خلیج فارس، زیر دریایی توریستی‌، پرورش ماهی در قفس ورود پیدا کرده است تا با حمایت از این طرح‌ها راه را برای توسعه کشور هموار کند. 

وی تاکید کرد: اجرای طرح‌های کلان ملی این امکان را به کشور  و سازمان‌های درگیر امور علم و فناوری و نو‌آوری می‌دهد که در راستای نقشه جامع علمی کشور و با سند چشم انداز 1404 با تعریف و تبیین موضوعات کلیدی و راهبردی به کسب مهارت‌های انسانی تولید علم و گسترش دانش دست پیدا کنند. 

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی عنوان کرد: با توجه به اینکه زیر دریایی‌های توریستی کمک زیادی به حوزه گردشگری دریایی کرده است معاونت علمی به همراه ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی به حمایت از آن‌ها پرداخته است. 

سیف تصریح کرد: اجرای طرح‌های کلان ملی از یک سو با مشارکت دادن محققان و از سوی دیگر بهره‌گیری از توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی و ایجاد شرکتهای دانش‌بنیان می‌تواند در کاهش شکاف علمی و فناوری کشور نقش حیاتی ایفا کند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار