بیش از 21 هزار نوزاد از سال گذشته تا 6 ماه نخست امسال در بیمارستان‌های همکار بهزیستی استان قزوین تست شنوایی شده‌اند که از این تعداد 27 نوزاد دچار اختلالات شنوایی بوده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت : تست غربالگری نوزادان از سوی نیروهای آموزش دیده سازمان بهزیستی و دستگاهای مجهز شنوایی سنجی مستقر در بیمارستان‌های کوثر و تأمین اجتماعی شهر قزوین برای تمام نوزادان متولد شده در این بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.


نادری خاطرنشان کرد:در صورتی که نوزادان و یا کودکان در طرح شنوایی‌سنجی دچار اختلال شنوایی تشخیص داده شوند، از سوی کارشناسان به مراکز مربوطه برای مداخلات طبی توانبخشی ارجاع داده می‌شوند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان یادآور شد : در این مراکز به افرادی که دارای اختلال شنوایی هستند در صورت نیاز جراحی، تجویز سمعک، کاشت حلزون و یا دارو درمانی ارائه خدمت شده و تا مراحل پایانی درمان پیگیری مستمر می‌شوند.

وی تشریح کرد: از سال گذشته تا کنون  2 میلیارد ریال برای کاشت حلزون و بیش از 4 میلیارد ریال هزینه برای خرید سمعک و باتری از سوی معاونت توانبخشی هزینه شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار