استاندار ایلام در نشست کارگروه مقابله با پدیده گردوغبار استان بر ضرورت مهار کانون های بیابان زا برای مقابله با این پدیده تاکید کرد.

ضرورت توسعه  نهال کاری برای مقابله با اثرات ريزگردهابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  محمدرضا مروارید با بیان  اینکه در رابطه با مقابله با پدیده  ریز گردها و گرد و غبار در استان  اقدامات خوبی در حوزه جنگل‌کاری در مرزهای شهرستان‌های مهران و دهلران با کشور عراق انجام شده افزود: باید با  مطالعه، سنجش و پایش دقیق راهکارهای بهتری را برای مقباله با این پدیده ارائه داد. 

وی بر ضرورت ریشه‌یابی بروز این پدیده زیست‌محیطی توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاههای اجرایی مربوطه باید تمام توان خود را برای ارائه راهکارهای دقیق و هدفمند در باره مقابله با این پدیده بکار گیرند. 

گفتنی است نزدیک به 424 هزار هکتار اراضی تحت شعاع مناطق بیابانی در این استان وجود دارد که این میزان 21 درصد مساحت استان را شامل می‌شود.

بر اساس آمار بیش از 60 هزار هکتار از جنگل‌های استان بین 75 تا 100 درصد دچار خشکیدگی شده‌اند ولی با هدف‌گذاری انجام‌شده در سال گذشته و امسال درمجموع 10 هزار هکتار جنگل‌کاری در مناطق موردنظر  یعنی مرزهای استان صورت گرفته است.

استان ایلام به سبب مرزهای طولانی 430 کیلومتری با کشور عراق از کانون‌های اصلی و عمده پدیده ورود ریزگردها است و همواره در معرض ورود این پدیده و آسیب‌های انسانی، طبیعی، زیست‌محیطی و اقتصادی قرار دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.