مجهزترین دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام خمینی (ره)عجب شیرراه‌اندازی و افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ قادری در حاشیه افتتاح این دستگاه اظهار داشت: مجهزترین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان امام خمینی (ره)شهرستان عجب شیربا اعتباری 4 میلیارد ریال راه‌اندازی و افتتاح شد .

وی افزود:با توجه به سیاست های دانشگاه مبنی بر تبدیل تمامی رادیولوژی های آنالوگ به دیجیتال در استان، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان امام خمینی (ره) عجب شیر نصب و راه اندازی شد.

وی با اشاره به این مطلب که با استفاده از این دستگاه اشعه کمتری به بیمار و همراهان و یا کادر پرسنلی و درمانی بیمارستان وارد می شود افزود: با استفاده از دستگاه جدید رادیولوژی امکان ارائه عکس و تصویر به پزشک متخصص در هر منطقه ای از کشور و جهان فراهم شده است.

وی اظهار داشت : دستگاه فوق با اعتباری 4 میلیارد ریال از محل اعتبارت وزارت بهداشت و درمان خریداری شده است .

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در زمان حاضر تکنولوژی رادیولوژی با فیلم در دنیا از رده خارج شده و عرضه فیلم‌های رادیولوژی در دنیا کاهش یافته است، با بهره برداری از این سیستم، به میزان زیادی از هزینه های مصرفی مرکز کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: در سیستم رادیولوژی قبلی (آنالوگ) از فیلم‌های یک‌بار مصرف گران قیمت استفاده می شد در حالی که در سیستم رادیولوژی دیجیتال امکان نگهداری عکس‌ها در پرونده دیجیتال بیمار برای مدت طولانی وجود دارد.

رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان عجب شیر اضافه کرد: تمام وسایل و امکانات موجود در این مجموعه از مجهزترین و بروزترین وسایل است.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.