مدیرکل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور گفت: بیش از 3 میلیون مهاجرخارجی مجاز و غیرمجاز در کشور وجود دارد که سالانه ۳۵۰ هزار تا ۴۵۰ هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور ترد می‌ شوند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد محمدی‌فر افزود: وضعیت کشور افغانستان به گونه‌ای است که بخشی در اختیار دولت است و بخشی هم در اختیار طالبان است و دولت افغانستان هم قدرت نفوذ در کل این کشور را ندارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور بیان داشت: در افغانستان هیچ نوع زیرساخت سیاسی، اقتصادی به معنای واقعی وجود ندارد.

محمدی‌فر با بیان اینکه در کشور یک میلیون و 500 هزار تبعه مجاز وجود دارد که در برابر خدماتی که جمهوری اسلامی به آنها می‌دهد هزینه می‌پردازند، تصریح کرد: یک میلیون و 500 هزار نفر هم اتباع غیرمجازند که در کل کشور پراکنده هستند و بیشترین سهم به استان تهران با وجود 500 تا 700 هزار نفر مهاجر اختصاص دارد

وی با اشاره به خدمات مطلوب جمهوری اسلامی در حوزه بین‌الملل افزود: طرح بیمه سلامت برای این اتباع اجرایی شده و اکثر حمایت از طریق کمیساریای پناهندگان انجام شده که برای بیمه این افراد حدود 25 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور گفت: از زمان دستور رهبری 48 هزار دانش‌آموز غیرمجاز ثبت‌نام شده است.

محمدی فر به طرح آمایش 11 اشاره و تصریح کرد: تمام آمار و اطلاعات و حتی عکس اتباع باید به روز باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور در ادامه با اشاره به تعهد کارفرمایی که از اتباع خارجی استفاده می‌کنند، افزود: هرگونه جرمی که از سوی اتباع انجام شود، کارفرما پاسخگو است.

محمدی‌فر بیان داشت: اردوگاه‌ها باید تقویت شود بدین معنا که کسی که در اردوگاه رفت از آنجا جابه‌جا نشود، و بناست که بین یک تا شش ماه آینده هرکس غیرمجاز وارد شد در اردوگاه نگهداری شود.

وی با اشاره به وجود 20 اردوگاه در کشور ، خاطرنشان کرد: در رفسنجان وجود اردوگاه جدای از ناراحتی که برای مردم ایجاد کرده است، چهره بدی در مناطق مسکونی ایجاد کرده است.

حمید ملانوری هم در ادامه اظهار داشت: با وجود فرصت‌های شغلی در شهرستان رفسنجان از سال‌های گذشته ورود اتباع خارجی به ویژه افاغنه در این شهرستان زیاد شده است.

وی با بیان اینکه 60 هزار تبعه خارجی در این شهرستان حضور دارند، تصریح کرد: عمده این اتباع غیرمجاز هستند و از طرفی 15 هزار فرصت شغلی در رفسنجان توسط این اتباع اشغال شده است.

فرماندار رفسنجان افزود: مناطق ممنوعه از حضور اتباع نیز عامل دیگری برای حضور زیاد این افراد به رفسنجان شده است، به طور مثال شهرستان انار که منطقه ممنوعه است سبب سرازیر شدن اتباع به رفسنجان شده است.

ملانوری با اشاره به حضور 3 هزار و 700 دانش‌آموز تبعه خارجی مجاز در مدارس شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری ، فرزندان اتباع غیرمجاز نیز در مدارس ثبت‌نام شدند که در مجموع 5 هزار دانش‌آموز و 200 دانشجو تبعه خارجی در رفسنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: مهمانشهر در وسط مناطق مسکونی واقع شده که حفاظ و حصار مناسبی ندارد و نیرو هم کم دارد و سبب ایجاد تبعاتی شده است، لذا جابه‌جایی اردوگاه ضرورت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهاجر ، خارجی ، کشور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار