مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری این استان در زمینه های مختلف است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده افزود: استان ایلام دارای جاذبه های بکر و منحصربفرد تاریخی، طبیعی، مذهبی و طبیعت گردی است و تلاش می شود در نمایشگاه بین المللی گردشگری به نحو خوبی این ظرفیت ها معرفی شوند.

وی با بین اینکه  مرز بین المللی مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات محور توسعه گردشگری این است گفت:  تلاش می شود از این ظرفیت عظیم به منظور توسعه و رونق گردشگری در استان بهره برداری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گبا اشاره به اینکه  در غرفه ایلام در نمایشگاه بین المللی گردشگری، وب کیوسک اطلاع رسانی و یک دستگاه بلوتوث به منظور ارائه اطلاعات لازم در مورد آثار تاریخی و طبیعی استان به بازدید کنندگان، نصب شده است افزود: همچنین کتابچه، بنر، بروشور و سی دی های آموزشی راهنمای گردشگری حاوی اطلاعات ضروری مورد نیاز گردشگران توزیع می شود.

وی آثار شاخص صنایع دستی استان از جمله گلیم نقش برجسته، جاجیم و صنایع چوبی که به صورت نمونه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته را از دیگر محصولات ستان ایلام در این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: سالن شماره 38 نمایشگاه برای اجرای موسیقی 16 استان کشور در نظر گرفته شده است و گروه موسیقی آیینی استان ایلام نیز در دومین روز نمایشگاه 28 بهمن ماه از ساعت 15 تا 16 اجرا خواهد داشت.
 
شنبه زاده افزود: موسیقی آیینی استان ایلام شامل ساز و دهل و الپرکه است که توسط گروه موسیقی "سیروان" اجرا می شود.

نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور وزیر کشور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیروز افتتاح شد و علاقه مندان برای بازدید همه روزه می توانند از ساعت 10 صبح تا 18 بعدازظهر به محل نمایشگاه های دایمی بین المللی تهران مراجعه کنند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.