معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: 90درصد از برنامه های سوادآموزی ایران با مشارکت مردم انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،علی باقرزاده افزود: مشارکت موسسه های مردم نهاد با نهضت سوادآموزی که در سال 90 تنها پنج درصد بود در این مدت افزایش چشمگیری یافته است.
وی اظهار کرد: تاکنون 30 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی دولتی برای توسعه سوادآموزی انجام شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: ایجاد 35 هزار فرصت شغلی برای جوانان تحصیل کرده و بهبود روند باسوادی در کشور از دستاوردهای مشارکت موسسه های مردم نهاد در امر باسوادی است.
باقرزاده ابراز کرد: برای اجرای طرح سوادآموزی هر بی سواد در مرحله مقدماتی شامل 400ساعت شش میلیون و 720 هزار ریال، برای اجرای دوره تحکیم هر سوادآموز به مدت 600 ساعت، هشت میلیون و 500 هزار ریال و برای انجام دوره تکمیلی 70 ساعته برای هر نفر یک میلیون و 200 هزار ریال هزینه به آموزش دهندگان از سوی دولت پرداخت می شود.
وی گفت:برای انجام باسوادی افراد 10 تا 49 سال هیچ گونه کمبود اعتباری وجود ندارد.
باقرزاده پس از باسواد شدن افراد بی سواد یک میلیون و 340 وجه نقد برای افراد بالای 20 سال و دو میلیون 340 میلیون ریال برای افراد زیر 20 سال پرداخت می شود.
باقرزاده اظهار کرد:بر اساس سرشماری سال 90 حدود سه میلیون و 456 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال در کشور خود را بی سواد معرفی کرده اند.
وی بیان کرد: از این تعداد بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر هنوز بی سواد هستند و حدود دو میلیون نفر نیز آموزش دیده اند.
باقرزاده اظهار کرد: سایرافراد بی سواد کشور به دلیل خروج از گروه سنی 10 تا 49 سال، فوت، آموزش ناپذیری و یا مهاجرت به خارج از کشور آموزش ندیده اند.
وی عنوان کرد: نرخ باسوادی کشور در سال 94 بالای 95 درصد و نرخ بیسوادی نیز به کمتر از پنج درصد رسیده است
انتهای پیام /
برچسب ها: سوادآموزی ، مشارکت ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.