بلاد شاپور شهر هفت گنبد میراثی تاریخی و یگانه در دل شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه مقصد مناسبی برای گردشگران است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،شهر تاریخی بلاد شاپور(هفت گنبد) در ضلع جنوبی شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

به دلیل اینکه هفت امامزاده در هفت گوشه این شهر واقع شده است به شهر هفت گنبد نیز معروف شده است.

معماری شهر هفت گنبد از دوران پررونق صفوی الهام گرفته شد که به دلیل هوای گرمسیری و مطبوع در این منطقه، این بافت هرساله میزبان گردشگرانی زیادی از کشورهای خارجی و سایر استانهای کشور است.
بلاد شاپور 'شهر هفت گنبد' +تصاویر
گچ بری ها، طاق و قوسهای این شهر تاریخی نمایی زیبا و جذاب را برای حضور گردشگرانی که به آثار تاریخی علاقه مند هستند به تصویر کشیده است.

وجود مساجد، حمامها، کاروانسرا، زیارتگاه ها، بازار و گورستان در بافت تاریخی چشم و دل هر گردشگری را مجذوب این میراث گرانبها می کند.

وجود امامزاده جابر، امامزاده ابراهیم، امامزاده بی بی عصمت، امامزاده سلطان مهدی، امامزاده پیر غازی (جعفر)، امامزاده سه دختران و قدمگاه خضرنبی نشان از علاقه وافر مردمان این دیار به اهل بیت عصمت و طهارت است.
بلاد شاپور 'شهر هفت گنبد' +تصاویر
بلاد شاپور شهری مذهبی و تجاری در گذشته بوده که این در آمیختگی هنر و مذهب شاهکارهای شگفت انگیزی را برای حضور پرشور گردشگران خلق می کند.

وجود چهار گرمابه در بافت تاریخی دهدشت گواه بر پایبندی و اعتقاد خاص مردم این دیار به بهداشت است که هنوز این گرمابه ها مانند گذشته محیطی آرام و دلپذیر را برای گردشگران مجسم می کند.

بافت تاریخی دهدشت در سال 1364 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
بلاد شاپور 'شهر هفت گنبد' +تصاویر
شهرستان کهگیلویه با بیش از 123 هزار نفر جمعیت دارای مکانهای طبیعی و تاریخی زیادی است که هر ساله میزبان گردشگران زیادی است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.