ارتباط و همکاری وزارت بهداشت و دانشکده‌های پزشکی کمک بزرگی به ارتقای سطح علمی و کیفی بخش‌های مختلف پزشکی کشور می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌دکتر بیات رئیس انجمن دهان، فک و صورت در چهاردهمین کنگره بین‌المللی فک و دهان و صورت که صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک برگزار شد با اشاره به مشکلات جراحی فک و صورت اظهار داشت: امروزه در کشور بیش از 350 جراح مشغول فعالیت بوده و 1500 رزیدنت زیرنظر این جراحان در حال آموزش و فراگیری علم هستند. 

وی بیان کرد: آسیب‌های این رشته از بین رفته و امروزه حوزه فک و دهان به درخشش خود ادامه می‌دهد و جوانانی که در این رشته مشغول تحصیل هستند از پتانسیل و استعداد بسیار بالایی برخوردارند. 

ارتقای سطح علمی دانشجویان وظیفه انجمن فک و دهان و صورت
رئیس انجمن فک، دهان و صورت با بیان اینکه وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است، افزود: ما موظفیم ارتقا سطح بهداشت در اجتماع را بالا ببریم و به همین علت باید علم و دانش خود را به روز کنیم تا کشور به پیشرفت در تکنولوژی واقعی خود دست یابد. 

وی ابراز داشت: در دنیای بیرون ما در حوزه فک و دهان و صورت پیشرفتهای شگرفی انجام شده است که متاسفانه به خاطر بروز نشدن این علم در داخل کشور ما از آنها فاصله گرفته‌ایم و من از جوانان خواهش می‌کنم با بروز کردن خود این مسئله را حل کنند. 

بیات در پایان گفت: ما باید فعالیتهایمان بر طبق قوانین باشد و هیچ خطایی انجام ندهیم. تا این عمل ما الگوی نمونه پزشکان جوان باشد. 

ارسال 350 مقاله به کنگره فک و دهان و صورت
در ادامه این همایش دکتر پور دانش ریاست محترم کنگره گفت: واقعیت این است که بدون حمایت پیشکسوتان و اساتید دانشکده‌ها این کنگره به ثمر نمی‌رسید و پزشکان جوان کشور با ارسال 350 مقاله دهان و فک و صورت به این کنگره و همچنین ارسال 75 مقاله به وسیله محققین جوان نشان دهنده استعداد و نبوغ بالای جوانان این مرز و بوم است. 

وی بیان کرد: 12 سخنران خارجی،‌ 20 سخنران داخلی و همچنین 52 پوستر در کنار 33 کارگاه عملی در این کنگره اجرا می‌شود و به صورت ویدئو کنفرانس 9 جراحی زنده در این سمینار علمی در جهت ارتقای علمی همکاران خواهیم داشت. 

در ادامه این سخنرانی بهمن نیا رئیس انجمن ایمپلنتولوژی گفت: هر کس در کشور با آموختن علم دندانپزشکی می‌تواند کار ایمپلنت را انجام دهد اما بدون گذراندن دوره‌های تخصصی می‌تواند مشکلاتی در بیمار ایجاد کند. 

وی بیان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های پزشکی و همچنین دانشجویان در حال تحصیل به علت کمبود انجام جراحی‌های عملی در پایان درس‌شان با مشکلاتی رو به رو بوده و این مسئله نه تنها در کشور ما و بلکه در دنیا یک معضل مهمی به شمار می‌آید.  

رئیس انجمن ایمپلنتولوژی با بیان اینکه ما با همفکری وزارت بهداشت و تشکیل کارگروه می‌توانیم مشکلات جامعه ایمپلنت‌ را حل کنیم، افزود: انجمن سالی دو بار کنگره برگزار می‌کند بلکه باید با دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و همچنین مسئولین زیربط لینک شود تا برای آینده جامعه فک و دهان و صورت برنامه ریزی ویژه‌ای کرده و انتظارات مردم را بر آورده سازد. 

وی در پایان گفت: ما باید به جای کپی برداری از سایر دانشکده‌ها با سعی و تلاش خودمان را به الگویی برای سایر کشورها تبدیل کنیم و همچنین در جهت ارتقای سطح علمی همکاران تلاش مضاعفی داشته باشیم. 

 انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.