رییس سازمان انتقال خون ایران گفت : در حال حاضر استان خراسان رضوی رتبه سوم دربخش تولید خون و فراورده های خونی در کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی اکبر پور فتح اله در بیست و نهمین اجلاس مدیران کل سازمان انتقال خون ایران که در محل دانشکده پرستاری مشهد برگزار شد از ظرفیت بالای تولید پلاسما در ایران خبر داد و گفت: طبق استاندارد های جهانی هر کشوری که تولید پلاسمای بالای 300 هزار لیتردر سال را داشته باشد می تواند مجوزهای لازم جهت تاسیس پالایشگاه پلاسما را دریافت کند.این در حالی است که هم اکنون با تولید بیش از 400هزار لیتر پلاسما در سال مجوزهای این امر را دریافت کرده ایم.

وی با اشاره به تاسیس دو پالایشگاه بزرگ بین المللی پلاسما در ایران گفت : با ظرفیت تولید 900هزار لیتر پلاسما در سال امید است بازار منطقه ای و خاورمیانه را در دست بگیریم.

دکتر علی اکبر پور فتح اله گفت:در چند ماه گذشته با قطع واردات پلاسما وداروهای مشتق شده از پلاسما ابتلا به ویروس های اچ آی وی و هپاتیت از این طریق را به صفر می رسانیم.همچنین در زمینه ملزومات انتقال خون با مشارکت بخش خصوص و حمایت شرکت های معتبر تولید کننده جهانی در زمینه تولید کیسه خون خود کفا شدیم.

وی با تاکید بر اجرای سیاست های مدیریت خون بیمار در بیمارستانها و و مراکز درمانی گفت:باید به مدیریت خون بیمارنسبت به گسترش کمی اهدا کننده خون توجه بیشتری شود واین بدان معنی است که بیماران با کم خونی و متاثر از داروهای آسپیرین و انعقاد خون قبل از ورود به اتاق عمل، مدیریت بحران شوند. همچنین در اتاق عمل ،خون بیماران توسط دستگاههای خاص و روش های ویژه جمع آوری و دوباره به وی بازگردانده شود تا تزریق خون به بیماران به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به ارزش گذاری خدمات سازمان انتقال خون در دولت تدبیر و امید گفت:با این اقدام 14 قلم از خدمات سازمان انتقال خون تعرفه گذاری شده که این امر کاهش میزان دریافتی از بیماران را در پی دارد.

دکتر حمید رضا اسلامی مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی بیش از 160 هزارنفر متقاضی اهدا خون در 10 ماهه نخست امسال مراجعه کردند و از این تعداد 120 هزارنفر خون گیری شده و 210 هزار واحد خون دریافت شد که به بیش از 5دانشگاه و 57 بیمارستان و مرکز درمانی در سراسر استان تزریق شد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: خون ، فراورده ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار