مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی استان با گله از سازمان برنامه و بودجه از نیاز بالای استان به خون و فراورده های خونی و عدم تناسب این نیاز با رقم بودجه مصوبه این سازمان خبر داد و سال آینده را سال بحرانی برای انتقال خون استان دانست.

بحران، پیش روی انتقال خون خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، دکتر حمیدرضا اسلامی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: در حال حاضر با پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی، خون دریافت شده از داوطلبان به اجزاء تشکیل دهنده تقسیم می شود و با اینکار علاوه بر تامین خون مورد نیازسازمان ، سایر فراورده ها ی خونی و محصولات مشتق از پلاسما نیز تامین می گردد.

وی با اشاره به استفاده از سلول های خونی در درمان سرطان افزود: فناوری سازمان انتقال خون استان به سمت سلول های خونی در حرکت است و آینده سازمان انتقال خون کمک اصلی در درمان در کنار بحث خونرسانی خواهد بود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: با توجه به قرارگیری استان در خط زلزله، جمعیت بالای زائرین حضرت رضا و توریست درمانی بودن استان می طلبد که بطور اساسی و با نگاه زیر بناسازی روی این مسئله کار شود و مردم و مسئولین متوجه این نیاز اساسی سازمان در استان باشند.

دکتر حمیدرضا اسلامی ادامه داد: از ابتدای سال 94تاکنون170هزار نفر مراجعه کننده اهداخون در استان خراسان رضوی داشتیم که ازاین رقم 130هزار نفر پس ازانجام مصاحبه و سایرمراحل خونگیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه خون مردم استان جزء تمیز ترین خون ها دردنیا است گفت: نگرانی مراجعه کنندگان اهداخون از سوال های مصاحبه در خونگیری بی مورد است وتست های مطرح شده در مصاحبه بر اساس استانداردهای بین المللی می باشد و اثبات کننده سطح بالای سلامت و حساسیت خونگیری در استان است.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان با اشاره به سهم پنج درصدی خانمها در اهدا خون افزود: این رقم در کشورهای دیگر به 40 درصد می رسد و آمار خانمهای دچار کم خونی اینقدر بالا نیست که دلیلی بر نقش کم رنگ خانمها در اهدا خون باشد.

دکتر حمیدرضااسلامی ادامه داد: در ده ماهه نخست سال 94 به 94 تا 97درصد در خواست های خونی پاسخ داده شده است .

وی با اشاره به اهمیت مدیریت در بحث انتقال خون افزود: سازمان انتقال خون با ارائه کلاس های آموزشی و فنی به بیمارستانها و مراکز درمانی سعی در کاهش درخواست نیاز بیمارستانها به خون و کاهش ضایعات این محصول دارد.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان با اظهار گله مندی از سازمان برنامه و بودجه گفت:با توجه به نیازبالای استان به خون و فراورده های خونی و رقم بودجه مصوبه، این سازمان در سال اینده قطعا دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال آینده درخواست های اورژانسی به هرقیمتی جواب داده خواهد شد ولی عمل های غیر اورژانسی با مشکل مواجه خواهند شد ازین رو سازمان انتقال خون استان همراهی مسئولان کشوری ، استانی ،خیرین و همچنین مردم را در حل این بحران می طلبد.

انتهای پیام//

برچسب ها: انتقال ، خون ، بحران ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.