مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 400 کودک بی سرپرست استان دارای سرپرست شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زاهدان؛ محمدرضا سراوانی افزود: سازمان بهزیستی برای واگذاری کودکان بی سرپست یا بد سرپرست به خانواده های متقاضی دارای شرایط لازم با هیچ گونه مشکل و محدودیتی رو به رو نیست و خانواده های متقاضی می توانند برای سرپرستی کودک اقدام کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر هفت مرکز دولتی و غیردولتی در استان مشغول نگهداری از کودکان بی سرپرست و یا بد سرپرست هستند که مراکز خصوصی با هزینه های غیر دولتی برای نگهداری از این افراد اقدام کرده اند اما با این وجود سازمان بهزیستی نیز برای هر کودک مبلغی نزدیک بر 270 هزار تومان یارانه به آن مرکز پرداخت می کند.
سراوانی تصریح کرد: سرپرستی نوزادان و کودکان به دو روش واگذار می شود، در روش اول واگذاری سرپرستی نوزاد تحت عنوان فرزند خواندگی است، در این روش پس از تایید صلاحیت مراجع قضایی سرپرستی نوزاد به زوج هایی که بالغ بر 5 سال از زندگی آنان گذشته باشد و دارای فرزند نشده باشند واگذار می شود، در این نوع واگذاری نام نوزاد را نیز سرپرست انتخاب و سپس برای آن شناسنامه صادر می شود.
وی بیان کرد: روش دوم واگذاری سرپرستی کودکان با سن بیشتر است، در این روش خانواده هایی که حتی دارای فرزند هم هستند می توانند به عنوان خانواده جایگزین و یا امداد بگیر سرپرستی کودک بی سرپرست یا بد سرپرست را متقبل شوند، در این روش سازمان بهزیستی تحت عنوان امداد ماهانه قریب بر 200 هزار تومان برای کودک به آن خانواده پرداخت می کند.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این روش های واگذاری سرپرستی کودکان به خانواده ها، به طور میانگین در طول سال ماهانه سرپرستی بین 40 تا 50 کودک به خانواده های متقاضی واگذار شده است که در این راه  تاکنون در استان بالغ بر 400 کودک بی سرپرست دارای سرپست شده اند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار