مسئول بررسی چشم انداز نیشکر در استان خوزستان؛ تولید نیشکر در استان موجب سالانه 50 هزار میلیارد ریال گردش مالی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی مفید در هشتمین همایش ملی فن آوران نیشکر ایران با محوریت نیشکر، توسعه پایدار، انرژی های تجدید پذیر و صنعت دوستدار محیط زیست در محل دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: 50 درصد تولید شکر در کشور توسط استان خوزستان تامین می گردد.

وی بیان داشت: با توجه به جمعیت کشور برای تامین ظرفیت مصرف شکر باید تولید نیشکر در استان به 1 میلیون و 400 هزار تن افزایش یابد.

مفید افزود: ایران ظرفیت لازم برای افزایش جمعیت تا 200 میلیون نفر را دارد و صنعت نیشکر استان باید از هم اکنون زمینه و بستر لازم را برای تامین شکر این جمعیت ایجاد نماید.

مسئول بررسی چشم انداز نیشکر در استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس چشم اندازی که در این صنعت پیش بینی شده است صنعت نیشکر استان باید توان تولید 6 میلیون تن شکر را داشته باشد.

مسئول بررسی چشم انداز نیشکر در خوزستان اذعان داشت: این میزان تولید پیش بینی شده 3 برابر تولید فعلی است که برای تولید این میزان نیشکر باید 3.5 برابر حال حاضر سرمایه گذاری شود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده شکر با ظرفیت اسمی 700هزار تن از این محصول استراتژیک با 7 واحد کشت و صنعت تابع امیر کبیر، امام خمینی(ره)، میرزاکوچک خان، سلمان فارسی، فارابی، دهخدا و دعبل خزاعی در خوزستان فعالیت دارد.

در 18 سال اخیر حدود 300هزار بذر تولیدی شرکت، بذر کوبایی و دیگر مناطق در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کشت و پایش شده که نتیجه آن تولید یکصد نوع نیشکر بوده است.

از این تعداد تاکنون 20 نوع نیشکر تجاری شده که همگی با شرایط آب و هوایی و اقلیم خوزستان سازگاری کامل دارند.

این همایش به مدت 2 روز در اهواز با حضور تعدادی از صنعتگران و کارشناسان و تولید کنندگان حوزه نیشکر در محل دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.