طرح زير ساخت داده مکانی (SDI) تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در جلسه نقش اطلاعات مکانی در توسعه و تاثیر SDI ملی درجمع شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در رشت َگفت: SDI مجموعه ای از فناوری ها، سياستگذاری ها، استانداردها، شبكه های دسترسی و منابع انسانی برای جمع آوری، پردازش، ذخيره سازی، توزيع، بهينه سازی و استفاده از داده ها ی مكانی در سطوح مختلف است كه به منظور كاهش موانع در دسترسی ها و استفاده از داده های مكانی و جلوگيری از دوباره كاری ها در توليد داده مكانی استفاده می شود و نتيجه آن تسهيل در روند تصميم گيری و مديريت يک سازمان و جامعه است.

علیرضا آزموده اردلان افزود: تسهيل در تبادل و به کارگيری داده مکانی ،افزايش منافع اقتصادی، اجتماعی و محيط زيستی حاصل از مزایای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: سرمايه گذاری های انجام شده بروی داده های مکانی موجود توسط سازمانهای مختلف ،تسهيل در توسعه بازار اطلاعات و صنعت،ارايه خدمات نوين و بهينه به کاربران با استفاده از فناوری اطلاعات ،افزايش امنيت اجتماعی با به کارگيری اطلاعات مکانی در مديريت بحران ،ايجاد فرصتهای جديد شغلی ، ارايه خدمات بهينه به کاربران با این طرح قابل اجراست.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشورافزود: امروزه اهميت راه اندازی زير ساخت اطلاعات مکانی به عنوان بستر توانمند سازی برای کمک به تعامل بهتر سازمانها و يا جوامع ، و همچنين تسهيل در جمع آوری، ادغام، نگهداری و تبادل اطلاعات و سرويسهای مکان مرجع بيش از پيش مورد توجه واقع شده است. علیرضا آزموده اردلان گفت: استفاده ازSDIبا هدف جلوگيری از دوباره کاری ها و بالا بردن قابليتهای نهفته در داده مکانی وافزايش بهره وری از سرمايه گذاری های انجام شده در بخش های مختلف يک سازمان و يا يک جامعه در جهت افزايش کارائی و بهره وری و دستيابی به اهداف توسعه پايدار, لازم و ضروری است.معاون آمار واطلاعات سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان گفت :آمار نقش موثری در برنامه ریزی و توسعه زیر ساختهای کشور دارد .وحید طیفوری با اشاره به اینکه آمار و اطلاعات از سرمایه های مهم هر سازمان به شمار می رود افزود: آمار و برنامه ریزی اساس دستیابی به محور توسعه است. وی تصریح کرد :لازمه سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت کلان داشتن آمار و اطلاعات دقیق است.


انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.