معاون برنامه ریزی سازمان راهداری گفت: با کاهش 5 درصدی از سرعت میانگین خودروها می‌توان تلفات رانندگی را 22 درصد کاهش داد.

*عبداللهی////کاهش 22 درصدی تلفات رانندگی با مدیریت سرعتبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آدم نژاد معاون برنامه ریزی سازمان راهداری در مراسم افتتاح 72 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور گفت:‌ برای حوزه حمل و نقل و جابه‌جایی در کشور مزیت‌های زیادی وجود دارد که به همان نسبت نیز محاسبات این بخش در عمل دیده شده است.

وی با بیان اینکه 241 هزار نفر کشته و 50 میلیون نفر مصدوم و مجروح در اثر تصادفات در جهان وجود دارد گفت: اگر روند تصادف رانندگی به همین منوال پیش برود تا سال 2020 این عامل مرگ و میر از رتبه 8 به رتبه 3 خواهد رسید.

آدم نژاد تصریح کرد: مهمترین حوزه برنامه ریزی بحث مدیریت سرعت است به طوری که با کاهش 5 درصدی سرعت میانگین خودروها تلفات جاده‌ای 22 درصد کاهش خواهد یافت.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری بیان کرد: با مجهز شدن به 1879 سامانه ثبت تخلفات سرعت، حدود 24 درصد از تلفات جاده‌ای قابل کنترل خواهد بود.

وی گفت: در دنیا میانگین تلفات سالیانه 15 درصد است در حالی که در کشور ما کمتر از 5 درصد می‌باشد و ثبت این تجهیزات این مقدار را نیز کاهش خواهد داد.

آدم نژاد یادآور شد: طی 7 ماه توانستیم 74 دستگاه را نصب کنیم و تا مرداد ماه 600 سامانه در کشور بهره‌برداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: این اقدامات گام موثری در جهت ارتقا ایمنی و پایبندی به قانون خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه ، شهرسازی ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
با سلام براستی چه مقدار ماشینهای ما کیفیت دارند؟؟؟؟!!!!!!
آخرین اخبار