دومین شرکت نفتی بزرگ هند احتمالا، خرید نفت خام از ایران را از ماه آینده از سر می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «بیزینس استاندارد،» شرکت صنایع « ریلاینس Reliance » هند احتمالا پس از مدتها وقفه، خرید نفت خام از ایران را از ماه آینده ازسر می گیرد.

 شرکت صنایع ریلاینس یکی از بزرگ ترین شرکت های صنعتی بازرگانی هند به شمار می رود و به لحاظ درآمد پس از شرکت نفت هند، دومین شرکت در این کشور است. 

ریلایس همچنین مالک پالایشگاه «جام نگر» در گجرات است. 

برخی منابع اعلام کردند ریلاینس تلاش می کند هر چه سریعتر خرید نفت از ایران را به سطح گذشته خود یعنی حدود پنج میلیون تن در سال برساند.

شرکت صنایع ریلاینس ژانویه سال 2009 به علت فشار بین المللی به منظور منزوی کردن ایران برسر برنامه هسته ای این کشور، صادرات بنزین به ایران را متوقف کرد. این شرکت همچنین از فوریه سال 2010 نیز خرید نفت خام از این کشور را متوقف کرد.

ریلاینس که در پروژه های گاز شیست آمریکا نیز سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده است از بیم روبرو شدن با تحریم ها، تجارت با ایران را کنار گذاشته بود.

این منابع افزودند اکنون که تحریم ها علیه ایران درحال پایان یافتن است ، ریلاینس به دنبال برقراری مجدد روابط با این کشور حاشیه خلیج فارس (ایران) است. این شرکت همچنین درحال مذاکره مستقیم با شرکت ملی نفت ایران است.

سخنگوی شرکت صنایع ریلاینس از اظهار نظر در این باره خودداری و اعلام کرد سیاست ریلاینس این است که درمورد معاملات خود اظهار نظر نکند.

فرآورده های نفتی مجتمع پالایشگاهی ریلاینس در جام نگر، با ظرفیت کلی 62 میلیون تن، درحال حاضر بیشتر به بازارهای شرقی فروخته می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار