ارتش آمریکا قادر نیست خدمات درمانی لازم را در اختیار سربازانی که دربازگشت از جنگ از اختلالات روانی رنج می برند بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اندیشکده 'رند کورپوریشن' روز پنجشنبه گزارش تحقیقاتی را که روی 40 هزار نفر از سربازان مبتلا به اختلالات روانی موسوم به 'پی تی اس دی' یا 'تنش های عصبی پسا حادثه ای' انجام داد ، منتشر کرد که بر اساس آن فقط یک سوم از سربازان مبتلا به بیماری های روانی از حد اقل خدمات درمانی لازم برخور بوده اند.

در گزارش مذکور گفته شده است که طبق ضوابط درمانی وزارت کهنه سربازان آمریکا، نیروهای مبتلا به این اختلالات بایستی در فاصله 8 هفته دستکم در 4 جلسه روان درمانی شرکت کرده باشند تا بتوانند از توانایی استقاده از داروهای درمانی برخوردار شوند.

'برد کارسون' جانشین موقت معاون وزارت دفاع آمریکا در امور پرسنلی دلیل این نارسایی ها را کمبود کارشناسان حرفه ای در زمینه مسائل روانی جهت تامین خدمات لازم درمانی برای این سربازان ذکر کرد و گفته است که وزارت دفاع آمریکا در نظر دارد برای جبران این کمبود ها به کارشناسان غیر نظامی روی بیاورد.

به گفته این مقام آمریکایی، ارتش آمریکا شمار کارشناسان و متخصصان درمانی خود را از سال 2009 تا کنون به میزان 42 در صد افزایش داده و هم اکنون 9295 نفر از این کارشناسان به مداوای بیماران مبتلا به انواع روان نژندی ها و اختلالات عصبی مشغولند.

این در حالی است که به گفته پژوهشگران اندیشکده رند در فاصله سال های 2012 تا کنون 8 هزار و 286 نفر ازسربازان آمریکایی مبتلا به 'پی تی اس دی'، 24 هزار و 215 نفر از آن ها به افسردگی های روانی و 6 هزار و 290 نفر به هر دو این اختلالات، تشخیص داده شده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار