رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: خود را در ایجاد و خلق دولت سهیم و در مقابل مردم مسئول می دانیم.

خود را در خلق دولت سهیم می دانیم/ گام سوم سنگین تر از گام دوم استبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدرضا عارف"  رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در همایش هم اندیشی این جریان که عصر امروز (30 بهمن ماه) در مجتمع خیریه شندآباد، برگزار شد، اظهار داشت: مطالبه جوانان در خرداد سال 92 تغییر شرایط جهت اصلاح امور، نگاه به مسائل اقتصادی، مقابله با فقر و فساد و تغییر نگاه جهان به انقلابمان بود .

وی افزود: گام اول برداشته شد، و در ماه های بعد از حماسه خرداد 92، مطالبه جوانان ادامه همین مسیر بود.

عارف ادامه داد: مسیر خرداد 92 بایستی ادامه پیدا کند و ایستگاه دوم آن 7 اسفند و ایستگاه بعدی خرداد 96 است.

وی اضافه کرد: گام دوم را بایستی محکم تر از گام اول برمی داشتیم  چرا که در گام اول و یکی دو ماه قبل از خرداد 92، سستی ها و رخوت هایی وجود داشت.

عارف در ادامه با اشاره به ائتلاف اصلاح طلبان با حامیان دولت برای انتخابات 7 اسفند اظهار داشت: برای این ائتلاف بزرگ بایستی اختلاف سلیقه ها و دیدگاه های مختلف در خانواده اصلاحات را سر و سامان می دادیم.

وی اضافه کرد: همه تشکل های اصلاح طلب کمک کردند تا در این مسیر گام های محکم تر و استوارتری برداشته شود.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به اختلافات اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 زد و گفت: هیچ گاه خرداد 84 را فراموش نمی کنیم و نبایستی آن اتفاقات بار دیگر تکرار شود. در سال 92 گام درستی برداشتیم که نتیجه آن پیروزی مردم بود.

وی با تاکید بر این که همراهی، کوتاه آمدن و سهم خواهی نکردن درقاموس اصلاح طلبی است تصریح کرد: گفتمان ما به وحدت خوبی رسید. تمام مصوبات شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با اجماع انجام می شد . بعد از اجماع و ائتلاف خوبی که میان اصلاح طلبان شکل گرفت، به حامیان دولت نیز که در پیروزی 92 با ما سهیم بودند، نگاه داشتیم.

عارف با عنوان این مطلب که از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید خود را موظف به حمایت از آن می دانستیم خاطر نشان کرد: می دانستیم که دولت در چه شرایطی روی کار آمده است. بدهی امروز دولت معادل عملکرد 20 ساله بودجه عمرانی کشور است.

وی با بیان این که خود را در ایجاد و خلق دولت سهیم و در مقابل مردم مسئول می دانیم گفت: نمی توانستیم رودر رو دولت قرار بگیریم برای همین حمایت از دولت و ائتلاف با آن را در دستور کار خود قرار دادیم.

عارف با اشاره به برخی اظهارات و گمانه ها مبنی بر یک دوره ای شدن دولت تدبیر و امید گفت: اگر در دولت های گذشته، از سال سوم بحث یک دوره ای بودن آن مطرح می شد، در دولت آقای روحانی این مسئله از سال اول مطرح شد بنابراین گام سوم در خرداد 96 سنگین تر از گام دوم خواهد بود.

وی در همین باره افزود: برای این که بتوانیم گام سوم را محکم برداریم هیچ راهی جزء حضور جدی در گام دوم نداشتیم.

عارف  درادامه ابراز کرد: جوانان در ماه های اول بعد از خرداد سال 92 تقاضاهایی از ما داشتند که تجربه 2 خرداد سال 76 تکرار نشود که همه پست اجرایی بگیرند و مردم و سرمایه اجتماعی را فراموش کنند.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در پایان سخنان خود درباره نتایج حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو سبب ارتقاء جایگاه کشور در مناسبات منطقه ای، پیگیری مطالبات و مسائلی که همچنان با دنیا داریم و نیز تقویت همبستگی ملی جهت اجرایی شدن برجام های دیگر از جمله برجام اقتصادی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار