استاندار خراسان رضوی بر لزوم مدیریت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در مراسم معرفی مسئول مرکز مدیریت راهبردی افتا استان گفت: وجود سالانه 27 میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی، معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و وجود کریدور علم و فناوری رضوی لزوم راه اندازی مرکز مدیریت راهبردی افتا را ضروری کرده است.
وی افزود: این مرکز با هدف ایجاد نظام جامع و فراگیر در سطح ملی و سازوکار مناسب برای ایمن‌سازی ساختارهای حیاتی، حساس و مهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، و ارتقاء مداوم امنیت شبکه های الکترونیکی و سامانه های اطلاعاتی و ارتباطی در کشور بنا به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است.
استاندار خراسان تصریح کرد: پیگیری اهداف کلان مرکز، به عنوان بازوی نظارتی در استان، تعامل مناسب با بخش های دولتی و خصوصی و بهره گیری از ظرفیت های علمی و تخصصی موجود اصلی ترین علل راه اندازی افتا در استان است.
رشیدیان بر لزوم فرهنگ سازی برای استفاده مناسب از فضای مجازی در بین جوانان و خانواده ها تاکید و افزود: باید با توسعه فضای مجازی به اپراتورهای تلفن همراه زمینه ارائه خدمات به زائران حریم رضوی را فراهم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی کریدور علم و فناوری رضوی در برنامه ششم توسعه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری توجه به مسائل امنیتی فضای مجازی بیش از پیش توجه شود.
سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور نیز گفت: با راه اندازی مرکز مدیریت راهبردی افتا در خراسان رضوی زمینه توسعه امنیت فضای مجازی بیش از پیش فراهم شود.
 در این جلسه محمد حسن رحیمی به عنوان ،  مسئول مرکز مدیریت راهبردی افتا در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان معرفی شد.
 
انتهای پیام//


برچسب ها: اطلاعات ، ارتباطات ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.