مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: تا نیمه اول سال آینده 550 حلقه از چاه های آب در استان به کنتورهای هوشمند آب و برق مجهز می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ ذوالفقار مهدی زاده اعلام کرد: از یک هزار و 700 حلقه چاهی که در استان وجود دارد تعداد یک هزار و 400 مورد چاه برقی است که برای رسیدن به نقطه مطلوب کنترل مصرف در این حوزه، باید بر روی آنها کنتور هوشمند نصب شود.
مهدی زاده اضافه کرد: تاکنون 250 حلقه کنتور هوشمند بر روی چاه های آب کشاورزی در مناطق گرمسیری استان نصب شده است که بدلیل مشکلات فنی که برای این کنتورها در نواحی جنوب استان و بر اثر گرما بوجود آمد دچار نقص فنی شدند اما عیب یابی توسط کارشناسان انجام و مشکل آنها رفع شد.
وی افزود: نصب کنتورهای هوشمند ابزاری مناسب برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب است که این کنتورها بر روی چاه های عمیقی نصب می شوند که دارای آبدهی بالا بوده و یا توسط گروه های گشت و بازرسی مشخص شود که دارای اضافه برداشت آب هستند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام از نصب 400 کنتور هوشمند در دشت های پایلوت استان (مهران و دهلران) خبر داد و گفت: در این دشت ها سالانه 10 میلیون متر مکعب اضافه برداشت آب وجود دارد که با نصب این تعداد کنتور هوشمند، به میزان 80 درصد معادل هشت میلیون متر مکعب آب مهار می شود.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.