نخست وزیر لبنان از تصمیم عربستان مبنی بر قطع کمک مالی به ارتش این کشور اظهار تأسف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  العربیه، "تمام سلام،" نخست وزیر لبنان با ابراز نارضایتی از تصمیم اخیر مقامات عربستان سعودی مبنی بر قطع کمک های مالی به ارتش لبنان، آن را یک تصمیم ناگهانی خواند و با اشاره به روابط تاریخی دو کشور گفت: ما می خواهیم روابط لبنان – عربستان همچنان برادرانه و دوستانه باقی بماند و سعی می کنیم ابهامات پیش آمده را از بین ببریم. وی افزود: ما از مقامات عربستان می خواهیم در این تصمیم خود تجدید نظر کنند.

"سمیر جعجع،" رئیس حزب نیروهای لبنان (فالانژ سابق) با مقصر دانستن جنبش حزب الله در این تصمیم مقامات سعودی مدعی شد: حزب الله موجب شد لبنان میلیاردها دلار زیان مالی ببیند. جعجع از دولت لبنان خواست مانع دخالت حزب الله در امور سیاسی کشور شود.

حزب دموکراتیک لبنان نیز با انتقاد از سیاست های خارجی دولت این کشور، خواستار استعفای نخست وزیر لبنان شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
کم بهتون خوبی کردیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
لبنان باید بداند که می داند این کار عربستان نشان داد که به هیچ اصولی پایبند نیست ان می گوید یا عربستان رئس جمهور ونخست وزیر وهئت دولت لبنان را تائین می کند ویا رابطه اش را قطع می کند این توهین آشکار به مردم ومسئولین لبنان ودخالت آشکار در امور داخلی لبنان است ولینانیها باید قطع کمک عربستان به ارتش به دخالت وزیادی خواهی عربستان ترجیع دهند ووحت داخلی خود راحفظ کنند ودر این فرصت که دارد دست عربستان از لبنان قطع می شود رئیس جمهور خود را انتخاب کنند براساس خواست مردم نه خواست عربستان
آخرین اخبار