بافت های فرسوده شهرهای ساری، آمل، بابل، قائمشهر و نکا بهسازی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون عمرانی استاندار مازندران عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده شهری که در استانداری مازندران برگزار شد با اعلام این خبر گفت: 38 شهر دیگر استان نیز با قرار گرفتن در سامانه بهسازی بافت های فرسوده باید بهسازی و مرمت شود.

نبیان با بیان اینکه از 50 هزار سهمیه تسهیلات بازسازی بافت های فرسوده 4 هزار سهم تاکنون در اختیار مازندران قرار گرفت افزود: برای تسریع در بازسازی این بافت ها اداره راه و شهرسازی با تمام بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات باید قرار داد منعقد کند.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران هم با بیان اینکه یک فقره 4 هزار و 800 واحدی تا کنون به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات معرفی شدند گفت: 450 مورد نیز به بانک های دیگر استان جهت دریافت تسهیلات نوسازی معرفی شد.

حیدر نوروزی با بیان اینکه محور فعالیت بازآفرینی بخش های فرسوده، تاریخی، روستاهها در محدوده قانونی شهری، سکونتگاههای غیر رسمی شهرها و اضافه شدن پهنه ناسازگاری به بافت شهری را شامل می شود افزود: بر اساس این پیمایش 4 هزار و 800 هکتار پهنه نابسامان و هزار و صد هکتار سکونتگاه غیررسمی در شهرستانهای ساری، بابل، آمل، قائم شهر و نکا تا کنون شناسایی شد.

وی از تهیه سند بازآفرینی بافت های فرسوده جهت تسریع در توانمندسازی بافت های فرسوده استان در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.