شیراز؛

انتخابات تبلور اراده و خواست مردم

در حکومتهای مردم سالار، انتخابات و مشارکت گسترده مردم در آن نماد قدرت به شمار می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تا کنون بیش از 30 انتخابات برگزار شده است.
برخی از این انتخابات شامل همه پرسی  نظام جمهوری اسلامی، همه پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ، یازده دوره انتخابات ریاست جمهوری، نه دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، چهار دوره انتخابات مجلس خبرگان و چهار دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا است.
کارشناس سیاسی  درباره نقش مردم در انتخابات گفت: قرآن کریم نقش آدمیان را در تبیین سرنوشت خویش بیان فرموده که "ان الله لا یغیروا ما بقوم ،حتی یغیروا ما بانفسهم"  (خداوند حال هیچ قومی را تغییر نمی دهد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند  رعد/11)،  بنابراین این عملکرد ماست که ما را به نتایج مطلوب و یا نامطلوب سوق می دهد.
شجاعی تصریح می کند: خداوند در قرآن مجید به کرات انسان را در جایگاه انتخاب گری قرار داده است پس انسان باید با انتخاب درست راه رسیدن به تعالی را برگزیند.
این استاد دانشگاه  تاکید می کند: سود و زیان هر انتخابی رابطه مستقیم با میزان شناخت و درک و فهم انتخابگر دارد و اگر خطایی در انتخاب های ما صورت گیرد اشکال از ما است بنابراین باید با دقت به انتخاب فرد اصلح اقدام کنیم.
اما در انتخابات پیش رو درکشور و در فارس که تعدد کاندیداها مطرح است این سوال به ذهن می رسد که براستی در میان این همه اسم باید نام چه کسی را به صندوق رای انداخت؟ 
استاد جامعه شناسی در این خصوص گفت: برای انتخاب اصلح باید با توجه به اطلاعاتی که از سوابق اجرایی، انگیزه ها، افکار و عقاید فرد، میزان ایمان و تعهد او ، به رای دادن  اقدام کنیم.
آسایش افزود: فردی که خود را نامزد انتخابات می کند باید علاوه بر اینکه فردی قانون مدار و اخلاق گرا باشد، باید تا حدی تجربه کافی نیز در کارهای مدیریتی  با خود به همراه داشته باشد تا بهتر بتواند در خصوص مسایل مختلف تصمیم گیری کند. 
وی اظهار کرد : از نامزد های  انتخاباتی  انتظار می رود بدون توجه به خطوط سیاسی و جناحی که از طرف  آنها نامزد شده است، صادقانه و منصفانه بر مبنای منافع استانی  و ملی عمل کنند.  
جوادی دانشجو هم گفت:  آنچه باید درباره ویژگی های یک کاندیداهای اصلح در نظر گرفته شود این است که تحمل شنیدن صدای مخالف را داشته باشد.
در استان فارس بیش از 3 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از بین بیش از  300 نامزد مجلس شورای اسلامی  در این استان 18 نفر و از بین  8 نامزد خبرگان رهبری،  5 نفر را راهی بهارستان و مجلس خبرگان می کنند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان همزمان،  روز جمعه هفتم اسفند  در سراسر کشور  برگزار می شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: انتخاب ، ایران ، سربلند ، ما ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار