مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان، 40 خانوار روستایی تحت پوشش بهزیستی با دومعلول و بشتر در بهمن سال جاری صاحب مسکن شدند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی باباپورافزود: برای ساخت این واحدها بیش از 31 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: 14 میلیارد ریال از این هزینه به صورت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 5 درصد و با باز پرداخت 15ساله تامین شد و مابقی هزینه به میزان 17 میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض دراختیار خانواده های کم درآمد قرار گرفت.

وی افزود: 56 خانوار دیگر نیز جهت اخذ تسهیلات و بهره مندی از مسکن های این طرح روستایی به بانک های عامل معرفی شده است.

وی گفت: یکی از اساسی ترین اهداف بنیاد مسکن در زمان حاضر ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد مناطق روستایی و به ویژه تامین مسکن برای خانواده های دارای دومعلول و بیشتر تحت پوشش بهزیستی است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در 20 سال گذشته حدود 126 هزار و 645 واحد مسکونی در روستاهای استان احداث کرده است.

آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای یک هزار و 944 روستای بالای 20 خانوار و 762 روستای زیر 20 خانوار است؛ طبق آمار سال 1390 هجری شمسی حدود 30.7 درصد جمعیت این استان در مناطق روستایی سکونت دارند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.