لرستان؛

اختصاص بیش از 10 میلیارد تومان تسهیلات به کانون وکلای لرستان

نائب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران از اختصاص بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات به کانون وکلای دادگستری لرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضایی گفت: بیش از 60 سال پیش کانون وکلا به‌ عنوان یکی از ارکان‌های دستگاه قضایی شرایط استقرار پیدا کرد و کارکرد آن به‌ عنوان نخستین و بزرگ‌ترین نهاد مدنی کشور بر همگان روشن است.

وی با بیان اینکه کارکرد کانون بر همه روشن است، افزود: وظیفه ما صیانت از قانون اساسی بدون جهت‎گیری‎های سیاسی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری مهمترین اتاق فکر دستگاه‎های تعلیمی، قضایی هستند،گفت: این کانون در بحبوحه انقلاب و بعد از آن عملکرد قابل دفاع و روشنی داشته و این مهم بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: وکالت یک فوق تخصص است که این مهم در کشور ما رعایت نمی‎شود و کمتر مورد توجه قرار می‎گیرد.

نائب‌رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران در ادامه صحبت‎هایش با بیان اینکه قبل از انقلاب تعداد وکلای کانون کمتر از 800 نفر بود اما اکنون بیش از 40 هزار وکیل پایه‌ یک و کارآموز رسیده است، گفت: در ابتدا تعداد وکیل‌های پایه‌ یک دادگستری استان 60 نفر بود اما امروز کانون وکلای استان بیش از 500 وکیل پایه‌یک و کارآموز دارد.

رضایی با اشاره به کانون لرستان و اینکه فعالیتش را از سال 89 آغاز کرده است، گفت: در ابتدا تعداد وکیل‌های پایه‌ یک دادگستری استان 60 نفر بود اما امروز کانون وکلای استان بیش از 500 وکیل پایه‌یک و کارآموز دارد.

وی همچنین با بیان اینکه استفاده از وکیل در کاهش پرونده‎های قضایی بسیار مثمر ثمر است، افزود: در پرونده‌هایی که مرجع تجدیدنظر آنها دیوان عالی کشور است و در پرونده‌های حقوقی و کیفری که اصحاب دعوا برای تعیین وکیل اظهار عجز کرده و رسماً اعلام می‌کنند که توانایی گرفتن وکیل ندارند در قالب وکالت تسخیری و معاضدتی به‌صورت بلاعوض ارائه خدمت می‌کنند بنابراین نگاه تاجرمأبانه به کانون وکلا هرگز نگاه منصفانه‌ای نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.