هشتمين دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزي استان همدان با حضور مسؤولان و دانش‌آموزان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در اين مراسم نماينده مجلس دانش‌آموزي كشور با اشاره به اينكه مجلس دانش‌آموزي مجلسي صنفي و مشورتي است، گفت: دانش‌آموزان راه يافته به اين مجلس نه قانونگذار و نه مجري قانون هستند، اما اين مجلس در راستاي بررسي مشكلات دانش‌آموزان سراسر كشور داير شده است.


سودابه رسولي ادامه داد: مجلس دانش‌آموزي زمينه رشد دانش‌آموزان به منظور پذيرفتن مسؤوليت‌هاي بزرگتر را فراهم كند.

وي با بيان اينكه دانش‌آموزان در انتخابات بايد ضمن شناسايي افراد صلاحيت‌ها را مدنظر قرار دهند، اظهار كرد: دانش‌آموزان انتخاب شده بايد با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در استان تعامل خوبي داشته باشند تا مشكلات خود را از اين طريق برطرف كنند.

رسولي در نهايت بيان كرد: مجلس شوراي دانش‌آموزي كشور متشكل از 150 عضو است و در هر دو سال يكبار انتخابات آن برگزار مي‌شود.

در ادامه رئيس سازمان دانش‌آموزي استان همدان با اشاره به اينكه مجلس دانش‌آموزي يك نهاد صنفي است، عنوان كرد: اين نهاد سال 80 تأسيس شد و در حال حاضر متشكل از 150 عضو است كه از اين تعداد 145 نفر نمايندگان عادي، 4 نفر نمايندگان اقليت‌هاي مذهبي و يك نفر نماينده دانش‌آموزان استثنايي هستند.

سيد اميد محمودي افزود: مجلس دانش‌آموزي هر دو سال يكبار برگزار مي‌شود و در دو سال دوره حضور دانش‌آموزان در مجموع 4 جلسه رسمي تشكيل مي‌گردد.

وي ضمن بيان اهداف برگزاري اين مجلس گفت: از جمله اهداف تشكيل اين مجلس مي‌توان به ترويج فرهنگ گفتگو و مشورت بين دانش‌آموزان، بهره‌گيري از نظرات دانش‌آموزان در اصلاح قوانين و مقررات و طرح و برنامه‌هاي مرتبط با آنها، آشنا كردن دانش‌آموزان با مقوله‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي داخلي و خارجي، تقويت روحيه خودباوري، خوداتكايي و اخلاق اجتماعي، تقويت هويت اسلامي و ايراني و تحكيم و ترويج ارزش‌هاي انقلاب اسلامي اشاره كرد.

وي در خصوص وظايف و اختيارات مجلس دانش‌آموزي عنوان كرد: بحث و بررسي پيرامون مقررات تحصيلي و انضباطي و ارائه طرح‌ها و پيشنهادهاي مناسب براي بهبود آن، بحث و تبادل نظر در مورد راهكارهاي تقويت تربيت ديني، اخلاقي و اجتماعي دانش‌آموزان و تقدير از دانش‌آموزاني كه در زمينه‌هاي ديني، اجتماعي، علمي، هنري و ساير زمينه‌ها فعاليت برجسته‌اي داشته‌اند، بحث و بررسي پيرامون چگونگي بهينه‌سازي روابط انساني در مدرسه، بحث و بررسي پيرامون برنامه‌هاي درسي و فعاليت‌هاي فوق برنامه درسي و ارائه پيشنهاد براي غني‌سازي آنها، بحث و تبادل نظر پيرامون انتظارات دانش‌آموزان از خانواده و جامعه و اظهارنظر در مورد پيش‌نويس طرح‌ها و لوايح مرتبط با دانش‌آموزاني كه از طريق وزارت آموزش و پرورش يا مجلس شوراي اسلامي ارجاع مي‌شود از جمله اين وظايف است.

گفتني است، در هشتمين دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزي استان همدان در مجموع 36 دانش‌آموز دختر و پسر از مناطق مختلف شركت داشتند كه در نهايت پس از رأي‌گيري 4 دانش‌آموز استان شامل دو دانش‌آموز دختر و دو دانش‌آموز پسر به اين مجلس راه خواهند يافت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار