دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 700 تومان که نسبت به ماه گذشته 1200 تومان کاهش یافته است.

محبی**تخم مرغ ارزان شدسید فرزاد طلاکش دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت قیمت تخم مرغ گفت:میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 3 هزار و 700 تا 3 هزا رو 750 تومان است که نسبت به یک ماهه  اخیر 1200 تومان کاهش داشته است.

وی با اشاره به افت صادرات تخم مرغ به عراق گفت: صادرات تخم مرغ به عراق به سبب ورود رقبایی همچون اوکراین در بازار عراق و عدم امکان رقابت کاهش یافت به طوری که اکنون میانگین صادرات روزانه به عراق 250 الی 300 تن است که این میزان حداقل باید دو برابر شود.

طلاکش یادآور شد: قیمت تمام شده تخم مرغ اوکراین پایین تر از کشور ما است و از طرفی دولت ساز و کار مشوق های صادراتی به صادرکنندگان پرداخت نکرده است و گفتنی است که دولت تنها در صورت  سرمایه گذاری و فراهم کردن زیر ساخت های لازم حاضر به حمایت از آنها هستند.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 84 هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده و همواره پیش بینی می شود که این میزان تا پایان سال به 90 هزار تن برسد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، تخم مرغ ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار