معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: افتخار نیروهای مسلح این است که تحت فرمان ولی فقیه اداره می‌شوند.

افتخار نیروهای مسلح این است که تحت فرمان ولی فقیه اداره می‌شوند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در همایش فقه نظامی که در سالن همایش‌های شهید سرلشکر ولی‌الله فلاحی دانشگاه فرماندهی ستاد آجا برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های نظام اسلامی ولایت فقیه است عنوان داشت: یکی از افتخارات نیروهای مسلح این است که تحت فرمان ولی فقیه اداره می‌شود.

وی ادامه داد: ولایت فقیه یک اندیشه مترقی است و باید زوایای این اندیشه مترقی در جمهوری اسلامی واکاوی شود.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به وظایف و اختیارات رهبری گفت: ولی فقیه رئیس قوه قضاییه را انتخاب می‌کند و زمانی که رئیس قوه قضاییه با تنفیذ رهبری انتخاب شود مشروعیت می‌یابد و می‌تواند قضات را نصب و تنفیذ کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق تصریح کرد: همچنین رئیس قوه مجریه بعنوان اولین شخص اجرایی کشور با رأی مردم انتخاب می‌شود و بعد از اینکه رئیس جمهور رأی آورد رهبری رأی را تنفیذ می‌کند.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروز سلامت نیروهای مسلح در جامعه بسیار بالاست و با اشاره به اهمیت پیگیری احکام اسلامی در فقه عنوان داشت: در فقه غنی اسلام اگر کسی عمدا روزه را باطل کند باید کفاره دهد یا یک اسیر را آزاد کند یا استغفار کند و ما امروز لازم داریم محققینی را استخدام کنیم که وقشتان را صرف فقه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار