شهر قم در سالروز شهادت بزرگ بانوی عالم اسلام غرق در ماتم و عزا شده و مراسم‌های مختلف عزاداری برگزار می شود

مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) در قم

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، با فرارسیدن سیزدهم جمادی‌الاول سالروز شهادت حضرت زهرا(س) طبق برخی از روایات، عشق آل محمد امروز یکپارچه ماتم و عزا شده است.

در بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز از صبح امروز مراسم‌های ویژه سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) برپا شده است و شیعیان با حضور در این مراسم‌ها سوگواری کرده و اشک ماتم می‌ریزند.

در نقاط مختلف شهر قم نیز ایستگاه‌های صلواتی برپا شده و از زائران و عزاداران فاطمی و همچنین دسته‌های عزاداری پذیرایی می‌شود.

علت اختلاف علما درباره تاریخ شهادت آن حضرت، از دو چیز سرچشمه گرفته است؛ اول اینکه آن حضرت پس از رحلت پیامبر(ص)، 75 روز زنده بود، یا 95 روز؟

دوم این که رحلت پیامبر(ص) در چه تاریخی بوده است؟ آیا در روز 28 صفر واقع شد و یا در روز دوازدهم ربیع الاول ؟ هر یک از این دو قول، تأثیر خاصی در تعیین روز شهادت حضرت زهرا(س) خواهد داشت. علامه طبرسی در اعلام الوری، درباره مدت زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) پس از رحلت پدرش پیامبر(ص) و تاریخ شهادتش بیان کرد: روایت شد که حضرت زهرا(س) در سوم جمادی الآخره، سال یازدهم از هجرت وفات کرد و مدت 95 روز و یا چهار ماه پس از پدر بزرگوارش در جهان زندگی کرد.

شیعیان و محبان اهل بیت(ع) به خاطر عشق و علاقه بی‌حد به خاندان پیامبر اکرم(ص)، هم در سیزدهم جمادی الاولی و هم در سوم جمادی الثانی، در سوگ آن بانوی بزرگ عالم اسلام، سیاه پوش و عزادار هستند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار