وزرای اقتصادی گروه G-20 در چند روز آینده گرد هم خواهند آمد تا برای نجات واحد پول چین هم‌فکری کنند.

آخرین فرصت چین برای بهبود وضع اقتصادی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "فوربز"؛ هدف از انتخاب چین به عنوان میزبان کنفرانس G-20 نشان از پیشرفت این کشور در زمینه اقتصادی داشت و به منظور نمایش مدل جدیدی برای اقتصاد جهان تعیین شده بود؛ اما با لرزش اقتصاد چین، اعضای گروه G-20 امیدوار هستند پکن بتواند وضع اقتصادی خود را بهبود بخشد.

به نظر می رسد جلسه پکن و سایر برنامه های در نظر گرفته شده در ادامه سال نتواند راه حلی برای بهبود وضع اقتصادی چین ارائه دهد.

نجات "رنمینبی" (واحد پول رسمی چین) یکی از اهداف اصلی پکن است. در ماه های اخیر این واحد پولی با کاهشی قابل ملاحظه مواجه شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ میزان ارز خارج شده سال گذشته در میان 676 میلیارد و 1 هزار میلیارد دلار بوده است.

به منظور کنترل خروج ارز، پکن قوانین جدیدی را بر بازار ارز وضع کرده است و تصمیم گرفته تا از ذخایر ارز خارجی خود استفاده کند.

دولت چین اعلام کرده است ذخیره ارز این کشور سال گذشته 512.7 میلیارد دلار کاهش یافته است. کاهش ذخایر ارزی دولت چین تا زمانی که ارز این کشور به میزانی تناسب برسد ادامه خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات موجود و نظر بیشتر تحلیلگران گروه G-20، انتظار می رود اعضای این گروه در رابطه با آینده تبادلات ارزی با یکدیگر به بحث و گفت و گو بپردازند. هرچند که بعید به نظر می رسد بتوانند در این زمینه به نتیجه گیری دست یابند.

چین در ماه های اخیر بخشی از مشکلات مالی خود را به سیاست های نادرست آمریکا نسبت داده است و اعلام کرده تصمیمات نادرست آمریکا باعث شده تا ارز این کشور نیز با مشکلاتی مواجه شود.

چین نیاز دارد تا در جلسه این ماه گروه G-20 از سایر کشورهای عضو درخواست کمک کند، هرچند که غرور مسئولان دولتی این کشور می تواند باعث شود تا چنین اتفاقی رخ ندهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار