رئیس دفتر شورای نگهبان کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه چینش نیروها و ناظران این شورا در شعب اخذ رای متفاوت است،گفت: میانگین حضور بازرسان ، ناظران و سرناظران در هر یک از صندوق های اخذ رای بین سه تا شش نفر پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،حجت الاسلام 'قدرت الله خرم روز'  افزود: چینش نیروها و ناظران بستگی به موقعیت و شرایط صندوق ها و شعب اخذ رای دارد.
وی از ساماندهی، چینش و آموزش های لازم نیروها و ناظران این شورا در روز هفتم اسفند امسال برای برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم و قانونمند خبر داد.
خرم روز تصریح کرد: ناظران و نیروهای شورای نگهبان نیز از میان افراد مومن، متعهد و سالم با صلاحیت های مشخص شده گزینش و تایید شده اند و اکنون نیز چینش نهایی انها در هر شعبه اخذ رای در مراحل پایانی است.
حجت الاسلام خرم روز از گذراندن دوره های توجیهی و آموزشی نیروها و ناظران شورای نگهبان در قالب همایش های ملی ، منطقه ای و استانی و آمادگی کامل این نیروها برای نظارت دقیق بر فرآیند روز حساس رای گیری در هفتم اسفند خبر داد.
771 شعبه اخذ رای در انتخابات هفتم اسفند امسال در کهگیلویه وبویراحمد پیش بینی شده است.
از این تعداد 337 مورد مربوط به حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، 289 مورد مربوط به بویراحمد و دنا و 145 مورد نیز مربوط به گچساران و باشت است.
تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد نیز حدود 495 هزار نفر و تعداد افراد رای اولی ها نیز بیش از 12 هزار نفر است.
خرم روز با توجه به رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب، توهین نسبت به همدیگر در دو روز باقی مانده از زمان تبلیغات نامزدها، گفت: تمامی فعالیت ها و رفتارهای کاندیداها و هواداران آنها تاکنون به طور دقیق و از سوی دستگاه های نظارتی و قضایی رصد شده است.
وی از بروز موارد زیادی از تخلفات و جرائم انتخاباتی در تبلیغات کاندیداها طی چندروز گذشته از تبلیغات آنها و در هر سه حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: بدون شک تمامی این تخلفات پس از بررسی در محاکم قضایی در سوابق آنها نیز ثبت خواهد شد.
وی راه اندازی کاروان های تبلیغاتی، ایجاد مزاحمت و آلودگی های صوتی برای مردم با استفاده از بوق های ممتد خودروها در سطح روستاها و فضاهای عمومی را از جمله مصادیق قانونگریزی نامزدهای انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها اعلام کرد.
با توجه به موج انصراف در میان نامزدهای تایید صلاحیت شده و تا حدودی ناشناخته در سه حوزه انتخابیه استان، شمار نهایی کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه وبویراحمد تاکنون به 47نفر رسیده است.
این استان با جمعیتی حدود 700 هزار نفر به ترتیب دارای یک و سه کرسی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی است.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور هفتم اسفند امسال 'جمعه' هفته جاری در کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود.
انتهای پیام /
برچسب ها: ناظران ، شعبه ، اخذ رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.