كلان نگري در سياست مديريت كلان شهري يكي از مهمترين ابعاد مورد نياز رشد و گسترش موزون كلانشهرهاست.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرها با رشد ابعاد كالبدي و جمعيتي وارد مرحله‌اي از رشد فيزيكي مي‌شوند كه پرداختن به نيازهاي آن تفكر و نگرشي جامع و كلان را مي‌طلبد. در كلانشهر نه تنها كيفيت سطوح و ارتباطات انساني نسبت به شهرهاي كوچك متحول مي‌شود بلكه از نظر ماهيت حضور انسان در شهر دچار دگرگوني ويژه‌اي مي‌گردد. فضاي شهري همدان كه در پس نگرشي محيطي و تاريخي از پردازش فضاي فرهنگي و مذهبي به‌دنبال نوعي نياز شهري بوده است و با گسترش فرهنگ قرآني و نياز جمعيتي در مقياس گسترده و عدم وجود فضاهاي متناسب با اين نياز در شهر و حتي در منطقه ما چنين فضايي وسيع مورد لزوم بوده است.

پروژه به‌دليل ماهيت خود نياز به زمين وسيع، دسترسي آسان و حتي‌المقدور به‌دور از هياهوي شهري و امكان ايجاد يك بناي مونومانتال را داشته است. پروژه تالار بزرگ قرآني با داشتن فضايي در حد مورد نياز براي اجراي برنامه‌هاي شهري- استاني و كشوري در مقياس وسيع امكان‌پذير بوده و در مواقع ضروري مورد استفاده برنامه‌هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي قرار خواهد گرفت.

بناي تالار قرآن همدان مي‌تواند به‌عنوان فرصتي مناسب در راستاي سياست‌هاي اداري ايجاد زيرساخت‌هاي كلان شهري شهر همدان مطرح شود و با اعمال مديريتي واحد در اين مجموعه از نظر پاسخگويي به نياز‌هاي نرم‌افزاري نقش‌آفرين خواهد بود. در ضمن از ديد مباحث شهرسازي و معماري و كالبدي به‌عنوان يكي از مشخصه‌هاي شهر همدان مطرح است.

اميد است شهرداري با همت و تلاش اندك نواقص موجود در پروژه را تكميل و براي بهره‌برداري در اختيار مردم قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.