همدان؛

برگزاری مسابقات ملی شبیه‌سازی در همدان

دبیر علمی مسابقه ملی شبیه‌سازها گفت: مسابقات ملی شبیه‌سازی در پنج بخش شامل چهار بخش مسابقه و یک بخش آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور اسماعیل‌پور با بیان اینکه دومین دوره مسابقه ملی شبیه‌سازها، پنجم اسفند با هدف شناساندن بیشتر شبیه‌سازها برگزار می‌شود، اظهار کرد: انجام آزمایش‌های مختلف علمی به‌صورت معلومی مستلزم هزینه‌های هنگفتی است که با استفاده از شبیه‌سازی به مقدار قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور مسابقات به‌صورت شبیه‌سازی‌شده برگزار شده است، افزود:‌ امروزه بسیاری از امور علمی مانند مدارهای الکترونیکی به‌وسیله نرم‌افزارهای رایانه‌ای شبیه‌سازی و پس از رفع ایرادات احتمالی ساخته می‌شود که باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ها شده است.
دبیر علمی مسابقه ملی شبیه‌سازها تصریح کرد:در این دوره از مسابقات پنج بخش شامل چهار بخش مسابقه و یک بخش آزاد در نظر گرفته‌شده است، که بخش اول شبیه‌سازی فوتبال دوبعدی است که 17 تیم در آن شرکت کرده و سه تیم خارجی از مالزی و کانادا نیز به رقابت می‌پردازند.»
وی گفت: «در این بخش تیم‌هایی از دانشگاه‌های آزاد اسلامی همدان، بروجرد، تهران مرکز و پیام نور تهران حضور دارند، و بخش دوم مسابقه شبیه‌ساز فوتبال سه‌بعدی است که در حوزه هوش مصنوعی می‌گنجد و هفت تیم در آن به رقابت خواهند پرداخت.

اسماعیل‌پور بابیان اینکه در بخش شبیه‌ساز امداد و نجات نیز پنج تیم شرکت کردند، خاطرنشان کرد: بخش دیگر مسابقات نیز شبیه‌ساز مین‌یاب است که پنج تیم در آن حضور دارند.

دبیر عملی مسابقه ملی شبیه‌سازها بابیان اینکه تفاوت مسابقات رباتیک با شبیه‌ساز در حوزه فیزیکی بودن مسابقات است، گفت:‌در مسابقات شبیه‌ساز عملکرد فیزیکی وجود ندارد و همه اتفاقات در فضای مجازی شبیه‌سازی می‌شود که منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

اسماعیل پور اظهار کرد: شبیه‌سازی باعث توسعه علم رباتیک می‌شود و بخش بعدی این دوره از مسابقات شبیه‌ساز آزاد است که نرم‌افزارها در حوزه‌های مختلف مانند طراحی بازی، طراحی الگو، گردشگری، پزشکی و ... ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مسابقات پنجم اسفند جاری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می‌شود و از نفرات برتر قدردانی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.